Lådor och "grävbehov"

M

marijaa

Hur många katter respektive lådor har ni?

Jag har nyligen skaffat en katt till och bor i lägenhet. Känner att jag har svårt att få plats med två lådor som jag haft nu i början. Räcker det med en?

Jag hade kristaller när jag bara hade en katt. Nu lånade jag även hem lådan vi har hos mina föräldrar när vi är där på besök, den är det klumpbildande sand i. Det är inga problem att få katten att gå i kristall-lådan när det inte finns annat men nu har båda föredragit lådan med sand. Hur är det egentligen? Har katter behov av att gräva eller gör dom det mest för att få bort skiten? (De gräver inte i kristall-lådan).

Vill helst bara ha kristaller för vilken skilnnad det är i skötsel och lukt. Sandlådan luktar :eek:

Sv: Lådor och "grävbehov"

Jag har två katter och två lådor. De föredrar sand men jag föredrar annat. Har hittills haft kristaller och det har fungerat ypperligt.
Problemet är att jag har fertil hane och att mina katter över lag kissar mycket. Det är ju bra, men det blir kostsamt att byta kristaller så ofta.
Jag kommer att testa träpellets.

Min krafsade helst inte när jag hade grövre o lite vassare sand. Trpr det gjorde ont i tassarna på henne. Men i den fina och klumpbildande sanden krafsar hon både högt och lågt :D Hon älskar att gräva i sanden.

Vi har två katter och en låda.Det går jättebra.När vi skaffade den andra katten satte vi in en låda till, men den nya katten ville ha samma låda:D Så den nya lådan förblev oanvänd.Därför tog jag bort den.

Jag använder kristaller,tycker det är smidigast och det mest luktfria alternativet.Katterna krafsar glatt i det.

Liknande trådar

Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 215
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 223
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 436
Senast: Hyacinth
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30