Lädervård!

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

cia-123

Hejsan!

Har köpt nya stigläder och nytt träns:d
Hur gör ni med dessa för att få dem mjuka och fina?
Hörde nåt om såpa och olivolja...skulle ligga i det över natten...

Nån som provat, eller har annat/andra tips?

:bow: för kommande svar!

Sv: Lädervård!

Jag använder läderolja, den tränger in i lädret så det blir mjukt & smidigt. Fett ligger ju bara kvar på ytan.

när jag köpte mitt rundsydda träns för cirka 4-5 år sedan så lade jag ner hela tränset i en burk med läderoljan Ekol-olja från Ekol ab över natten. Det gjorde tränset super mjukt och håller sig jätte fint utan att man tvättar det speciellt ofta. Oljan som inte sugits upp av lädret hällde jag sedan tillbaka i flaskan. Tränset ser fortfarande nytt ut! :p

Senast ändrad av en moderator:

när jag köpte mitt rundsydda träns för cirka 4-5 år sedan så lade jag ner hela tränset i en burk med läderoljan Ekol-olja från Ekol ab över natten. Det gjorde tränset super mjukt och håller sig jätte fint utan att man tvättar det speciellt ofta. Oljan som inte sugits upp av lädret hällde jag sedan tillbaka i flaskan. Tränset ser fortfarande nytt ut! :p

Tack för Era svar!

ok, kan man köpa Ekololjan i vanliga ridsportsbutiker eller måste man beställa den någonstans? Isf vart, vet du ngn hemsida?
Lät ju jättebra, vill gärna testa den :):):)

Tack för Era svar!

ok, kan man köpa Ekololjan i vanliga ridsportsbutiker eller måste man beställa den någonstans? Isf vart, vet du ngn hemsida?
Lät ju jättebra, vill gärna testa den :):):)

Hööks har den iaf :)

Kolla också i Börjes för dom säkert har den...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Squie
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 619
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka