Lädergrimma

escade

Trådstartare
Jag är på jakt efter en ny lädergrimma. Den ska användas som "fingrimma", dvs bara vid transport osv. Vill ha en som sitter bra och är gjord i bra läder. Har en från Treadstone nu, den är visserligen mjuk men den har töjt sig. Vill gärna att nosdelen är ganska kort så att ringarna på sidorna inte kommer för långt ner (dålig förklaring). Vad har ni för grimmor? Lägg gärna in bilder. Hästen ser ut såhär

Jag har en sk groomingmodell på min lädergrimma. Inte jättemycket använd än så hållbarhet kan jag inte säga något om, men den är mjuk och fin och ger inget skav. Saknar bild men tror att det är den som ännu finns på Hööks, heter i så fall Wilton.

Jag har en från Hansbo. Tror den kostade 650 kr.

10488427_749782118412636_1655661058_n.jpg

img_20140603_204620_538e21c4ddf2b34efc6f60ef.jpg

Och en annan från Ullared men den är extragrimma numera som alltid hänger i transporten. 200 kr.

img_20140510_203347_536e725f9606ee697b021bbb.jpg

Tack för tipsen @Balahé och @Matmissbrukaren

Walsh har jag tittat lite på @Bison men jag kan inte riktigt bestämma mig. Har någon egna bilder på Walsh grimmor får ni gärna lägga in dem. Jag kan inte ens bestämma om jag ska köpa en svart eller brun. All annan utrustning är svart, men jag tycker det är så fint med bruna lädergrimmor.

Tack för tipsen @Balahé och @Matmissbrukaren

Walsh har jag tittat lite på @Bison men jag kan inte riktigt bestämma mig. Har någon egna bilder på Walsh grimmor får ni gärna lägga in dem. Jag kan inte ens bestämma om jag ska köpa en svart eller brun. All annan utrustning är svart, men jag tycker det är så fint med bruna lädergrimmor.

Jag har mest svart läder men brun grimma, tycker det är så snyggt.
Ska fota Fille i sin :)

I transporten vill jag ha en som sitter riktigt högt och inte riskerar att glida ner på nosen. Samtidigt har min häst ett brett huvud o typ alla sitter hårt om nosen.

Hemma har hästen en från Kings. Bra passform men ganska trist kvalité. I transporten en från Equipe. Den är HELT ljuvlig! Superpassform att faktiskt våga sätta fast hästen i.

Har en Kingston liggandes som jag bara älskar. Mjuk och jätte fin!
Inte världens bästa bild men den enda jag har =)
_SmileAndLetItGo_200kr.jpg

Jag sällar mig till skaran som säger: Walsh. Finns inget som tar den kvalitén. Går inte att jämföra. Då har jag ändå en Kieffer-grimma som kostade 1250 kr. Och som ändå inte kan mäta sig på samma dag som Walsh.

Det finns ju en del modeller att välja på också. Själv har jag dåliga erfarenheter av Treadstone etc, de töjer sig, de går sönder i transporten (för väldigt lite också!). Det är inte roligt att komma fram och upptäcka att hästen står lös med resterna av en grimma som hänger i grimskaftet. Lätt att trampa upp i.

Känns som att Walsh är det hetaste tipset! Är det i travshopar de säljs mest? Tror aldrig att jag sett en i butik, mer än på internet. Vill helst kunna titta och känna på den innan köp. Min har nu en Treadstone, och den är ca en strl större nu än den var när jag köpte den.... @Lovisaleonora

Den ser fin ut @the_connemara Var har du köpt den? Får nog ta en roadtrip runt i alla Skånes ridsportaffärer!

Köpte den på Gbg HS, Equipe brukar ha monter på de flesta mässor (såg samma grimma i år i Falsterbo, 7 år senare :-D). Men de finns nog åtminstone att ta hem i välsorterade butiker :-)

Är väldigt nöjd, precis som Lovisa är jag väldigt kräsen med läderkvalité. Har dock aldrig sett o klämt på någon Walsh :-)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: morgaine
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 538
Senast: Ragdoll
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka