läderboots från hööks 190 gram

J

Juni-Saga

Är det någon som provat dem? Funderar på ett par men efter att ha läst här om andra billiga boots som visat sig vara kassa så tänkte jag att det var säkrast med en liten markandsundersökning innan man köper grisen i säcken.

Sv: läderboots från hööks 190 gram

ahr inte provat som själv.. men har hört av vänner att dom inte sitter kvar!!!! därimot skall deras G-Boots kopia vara riktigt bra!

Tänkte precis fråga det, om någon testat deras "dyra" boots? Någon som vet om dom är bra/dåliga? Värda pengarna eller bättre o lägga till 50kr eller vad det blir o köpa sig ett par riktigt g-boots tex?

Tänkte precis fråga det, om någon testat deras "dyra" boots? Någon som vet om dom är bra/dåliga? Värda pengarna eller bättre o lägga till 50kr eller vad det blir o köpa sig ett par riktigt g-boots tex?

Vad är det för speciellt med g-boots? Enda skillnad jag vet är att de är dyrare ;)

Det jag vet är att dom tydligen ska sitta jätte bra! Dessutom suger dom inte åt sig vatten! Nån som vet mer om dom?

Nae, nu va ja inne på g-bootsen. De riktiga. Förlåt att jag inte var tillräckligt tydlig!

Dom dyra har jag inte provat, men dom känns superbra! :D

Är det någon som provat dem? Funderar på ett par men efter att ha läst här om andra billiga boots som visat sig vara kassa så tänkte jag att det var säkrast med en liten markandsundersökning innan man köper grisen i säcken.

Joo då, på min häst funkar dom bra. MEN! Man måste "slita" som så att dom blir mjuka. Jag lånade av ridkolan, som passade superbra. Sen köpte jag likadana på Hööks. Som är stela och ramlar lätt av från min häst.:(

//Icelandic

En tjej i stallet köpte de billiga läderbootsen på hööks.De ramlade av när hon hade tagit nåra töltsteg.
Jag tror det är bättre att satsa på ett par riktiga i gummi.Ska köpa ett par Top reiter.

Har fått för mej att top reiters är bra,de är ju helt i gummi och ''suger'' sej fast i hoven.Vet en hel del som gillar dom och är dom inte billigare än g-bootsen?
Jag ska köpa modellen ''magic boots'' 280 gram.
Har ingen bild.

Okej, men är inte den modellen i läder? *hmm* Har inte sett några Top Reiter i gummi nämligen. Länken funkar inte... :(

Top reiter bootsen är bra men sitter dåligt om hästen har lite långa/platta fötter,,, det Sm är speciellt med G-bootsen är att blyvikterna sitter bak istället för ut på sidorna. det gör att hästen får en mer framåtgripande rörelse.. sen blir vikten "tyngre" än en vanlig boots så effekten blir större. top reter botsen är inte uppbyggda på samma sätt utan ser bara ut som G-bootsen. en tjej i stallet har ett par av varje och hon föredrar G-bootsen. dessutom man man byta ut remmar o lite så på dom. på TR bootsen är allt fast.så det är värt pengarna att satsa på G-bootsen!!

denna förklaringen har jag fått av lena som har varit med o tagit fram g-bootsen

OCH DOM FINNS I ROSA!!!!! *ASG*

Senast ändrad:

Här är TR Magic boots. Finns från 170-280g
5.1.30.jpg

Okej, tack! Då vet jag. :)
Men så svårt o bestämma sig. Jag menar, det är ju inte jätte stor priskskillnad...så vilka är bäst att köpa nu då?

Dubbelhäftande matt-tejp!!! Så sitter även nya & stela boots på plats :D
Skulle även rekomendera att köpa sydda boots framför de med nitar. Nitar har en tendens att krypa ur när man tar i och spänner åt.

Jag har förgäves letat efter återförsäljare för magic boots!nån som vet vart man kan köpa dem?

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
910
Senast: Tuvstarr
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 221
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 800
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka