Läderbalsam, lädertvål osv

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 710
Sv: Läderbalsam, lädertvål osv

Mina favoriter är Effax lädertvål och balsam. Även Prestige lädersmörj (kommer inte ihåg vad det heter men det är en stor flaska på 1-1½ liter)

Senast ändrad:

Jag använder mig av Stübbens glycerintvål, Effax läderbalsam och Fiebing Neatsfoot Oil.

Jag har grejer från danska (?) eldorado. Tycker de är bra och dessutom håller de bra priser. Deras lädertvål är super. Gillar också effax läderbalsam som jag tycker är hur bra som helst.

Senast ändrad av en moderator:

jag använder Stubbens glycerintvål vilket helt klart är bäst, stubben hamanolfett och effax cremetvål vilket oxå är bra, mjukgörande och luktar gott men inte så bra till att få bort den värsta skiten.
effax läderbalsam tycker jag inte så mkt om, då jag tycker det är klibbigt och lädret blir matt i frägen av det.

Jag gillar lädervårdsprodukterna från bl.a. Carry & Day & Martin, Stübben, Passier och Effax. Både combi, lädertvål/glycerintvål, fett och läderbalsam osv. Tycker samtliga produkter är Bra!

Stübbens och Passiers glycerintvålar är klart bäst!
Köpte läderolja på sprayburk från granngården nyligen, minns bara inte vad den heter, den är iaf hur bra som helst!

säger som flera andra, effax och stübben! :)

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
391
Senast: Oknytt
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 727
Senast: Edla
·
Utrustning Jag har i många år använt effax läderbalsam när jag har smörjt sadeln och varit nöjd. Men nu vill jag ha något annat. Tycker inte den är...
Svar
11
· Visningar
705
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka