Lada till bostad!

Sv: Lada till bostad!

Ni gör verkligen en fin våning av det där loftet! :bow: Vi helrenoverar en gammal kåk, men har inte riktigt samma speed som ni. Imponerande!

Det som redan har hänt sen sist är att sovrummet är färdigt, sängen införskaffad och bokhyllan inflyttad. Klädkammaren är färdigmålad och ska bara inredas:banana:, vitvaror är installerade i köket och min coola svarta kökskran sitter på plats:love: Projektorn upphängd i taket över vardagsrumsbordet, duken i taket mittemot. Alla köksbänkar är färdigslipade och oljade.

Till helgen kommer det nya bilder - rördragaren har vart här idag och kopplat på vatten och avlopp, imorgon kommer elektrikern och påbörjar mastodontjobbet att koppla ihop allt och sätta dosor. När belysningen är uppe så lovar jag att det ska fotas!

Badrummet får sin dos av pyssel om 1½ vecka, då kommer två trevliga polska snickare hit och lägger matta och fixar. Sen är det bara kakel- och klinkeruppsättning i kök, hall och över tvättstället i badrummet (underbara syster har skaffat sig en händig kaklare till man, praktiskt nog:angel:) och belysningsinstallationer kvar!

Det är så fiiiiiiiint:love::love::love::banana:

Är så nyfiken på nästkommande bilder, skynda att lägga in och nu har du ju sagt att bilderna kommer in i helgen, så det måste de ju göra!!!!!1

Ber om ursäkt, vattnet frös, elektrikern sköt upp och nu har vi haft annat strul som orsakat förseningar:P Idag kopplades dock alla eluttag in i nätet och jag har ett fullt fungerande kök! :banana:

Bilder kommer imorgon, lovar:o

2/1
IMG_0887.jpg

Va, roligt att du lyckas ta kortet precis när katten kommer in genom kattluckan.. :)

Otroligt fint för övrigt!

Migo verkar ha många timmar på ett dygn eftersom det inte blivit imorgon än ;)

Väntar ju på att få se fina bilder =)

Tvärt om, alldeles för få timmar:crazy:

Magsjuka, flyttstädning, badrumshantverkare och allt annat tar liksom de timmar som redan finns...

skyll på det... ;)

nää, hoppas du är frisk och att allt lugnat sig lite. :)

*KL*

Tillhör också den skara som väntar ivrigt och varje dag går in hit för att se om Migo uppdaterat :-D Är ju ett helt otroligt roligt projekt du gör Migo, höloftet till modern lägenhet med alla bekvämlighter.

Nu alla väntande, nu kommer det bilder;) Mest är det byggstök som syns igen men det får ni stå ut med. En del har det allt hänt sen den 9 Januari, då jag tog bilder sist!

Lite nya vyer också, eftersom både sovrum och badrum har förändrats rätt så mycket.

Vi börjar väl med gamla vanliga, taget från ytterdörren:
IMG_1037.jpg

Och så från sovrumsdörren:
IMG_1036.jpg

Köket:
IMG_1039.jpg

Insidan av sovrummet
IMG_1032-1.jpg

Sovrummet från dörren
IMG_1030.jpg

Bokhyllan (jag har fått prioritera ner en massa böcker, får inte plats mer:( )
IMG_1029.jpg

Badrummet:
IMG_1040.jpg

IMG_1041.jpg

IMG_1043.jpg

IMG_1042.jpg

Som ni ser så blev det rött;) Kommer kompletteras med en hel del större krukväxter, modell kokospalmer och en jättefikus på ca 170 cm.

From Onsdag nästa vecka, och ett par dagar framåt kan jag tänka mig att låna ut den, då räknar hantverkarna med att vara klara så då ska det städas:angel::crazy:

Själv kan jag knappt hålla mig tills jag får se hur belysningen blir i badrummet, och badkaret kommer. Har inte haft badkar på 6 år, och definitivt aldrig ett i ett mysigt badrum. Jag kommer bli ett enda stort russin:eek:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka