Lada till bostad!

Sv: Lada till bostad!

Det ser verkligen jättefint ut. Jag blir lite avis, imponerad och nyfiken! Hur går det?

Nej det var ju inte sa farligt!

...bilder, bilder, bilder.. hur gaaaaar det? *gommer sitt grona avundsjuka ansikte i plastblommorna*

Från ytterdörren, taget igår:
IMG_9141.jpg

Köksskåpen är uppskruvade men inte fastsatta. En del gips uppsatt och sista golvspånet lagd.

Det som kommer bli "vardagsrum". Sjöutsikt från fönstret när det är dagsljus;) Just nu fikahörna till frusna grävarbetare som var ute och fixade mitt avlopp i veckan.

IMG_9142.jpg

Det finns redan gäststuga på 30 m2 med sängar och kamin, samt kommer bli plats för gästsäng nere i "sadelkammaren". Hundar får man ha överallt. När kommer du?;)

spännande spännande! :bump:

Det kanske står tidigare i tråden, men jag är lat och letar inte utan frågar helt enkelt igen! :D
När är det tänkt att det blir inflytt? :)

Jag sover redan där, på en tältsäng:o Möblerna flyttar jag antagligen nånstans efter Lucia, men badrummet blir antagligen inte klart fören efter årsskiftet. Hantverkare...:crazy:

åååh vad kul att du uppdaterar tråden med vasd som händer med bygget :love:

/hallonsaft som gärna skulle vilja bygga/renovera en egen gård men det blir nog inte det här året iaf. jag får nog vänta ett tag... ;)

Duktiga ni är!!! :laugh:

Vad har ni för isolering i golvet? Jag såg att ni reglade upp och sen kom det på golvspån vartefter, men jag såg inte isoleringen?

Jag spånar (haha!) på att inreda min kallvind, men det blir ju i stort sett bara biyta men det kan ju kvitta. Ska klura på det över vintern. :)

Jättespännande att följa ditt projekt! :bow:

Det är ett lager (120 mm) glasfiberull i golvet som är tak till våningen under. På det lade vi ytterligare ca 25 cm sågspån utblandat med kutter till lagom konsistens. Lite budgetalternativ ska erkännas, men funktionen finns där. Eftersom det är uppvärmt i stalldelen under lägenheten bedömde vi att det ska räcka gott.

Biyta är icke att förakta, för att inte tala om nöjet att ta tag i det!

Idag målade vi innertak, 1/3 av taket är klaaaaaart!
Tot har vi nu gjort av med ca 30 liter spackel, en halv km glasfiberremsor och 4½ månads heltidsarbete på kåken. Sovrummet långt ifrån klart, och badrummet väntar på mattläggaren (som inte behagar komma när han lovar!!).

Ljust blir det!

Ohh vad kul med lite takmålning o sånt.. Det betyder ju att man kan få fler bilder på hur arbetet fortskrider snart... :angel: :D

Det är ett lager (120 mm) glasfiberull i golvet som är tak till våningen under. På det lade vi ytterligare ca 25 cm sågspån utblandat med kutter till lagom konsistens. Lite budgetalternativ ska erkännas, men funktionen finns där. Eftersom det är uppvärmt i stalldelen under lägenheten bedömde vi att det ska räcka gott.

Biyta är icke att förakta, för att inte tala om nöjet att ta tag i det!

Idag målade vi innertak, 1/3 av taket är klaaaaaart!
Tot har vi nu gjort av med ca 30 liter spackel, en halv km glasfiberremsor och 4½ månads heltidsarbete på kåken. Sovrummet långt ifrån klart, och badrummet väntar på mattläggaren (som inte behagar komma när han lovar!!).

Ljust blir det!

Tack för snabbt svar! :)

Då har ni ju rejält med isolering i golvet tycker jag. Jämför med mig/mitt hus där det är ca (knappt?) 10 cm kutterspån och jag har liksom inte möjlighet att lägga på och bygga uppåt, för då blir det snabbt bara kryputrymme kvar. :D Det jag funderar på är om jag ska ta mig tiden, skiten och böket att gräva ur kutterspånet och lägga in något annat istället (mineralull dvs)? Har svårt att tänka mig att kutterspånet isolerar spec mycket mot ljud heller...

Biyta är helt ok, lär väl bara bli en remsa i mitten (om ens det) som kan räknas in som ny boyta hihi. Men det blir ett utrymme som det kommer att finnas användning för! Mitt lilla hus är bara 83 kvm + källare. Två sovrum (ett större och ett betydligt mindre).

Ska bli spännande att se fler bilder från ditt projekt. :)

våra grannar har byggt en lägenhet ovanpå deras stall, som de hyr ut till inackorderad stallgäst om det skulle önskas.. med ingång från gaveln och trappa utvändigt, ska knäppa några bilder nästa gång jag går förbi o lägga ut...:)

Ja, vore kul med lite inspiration!

Här kommer aktuella bilder. Det är mycket jobb att spackla...

IMG_9511.jpg

IMG_9509.jpg

Kul!! Och blir nog jättefint! Jag bor överst i lägenhetshus och tycker det är skönt, men ditt är ju paradiset!

Måste spara tråden till min sambo ! Han vill bygga kontor på loftet. Vi har mkt att göra innan dess , men ngn gång ska det väl bli av.
Ni gör ett otroligt jobb , det ser ut att bli skitbra !

Men va häftigt! Och snyggt! :love:

Vi har lite planer på att bygga en lägenhet längst bort i vårt stall (det är en 50 cm tjock betongvägg emellan) där min Mamma och Pappa ska bo när de inte orkar med sitt eget hus mer, vilket börjar närma sig oroväckande fort:crazy:
Men hur isolerar man ett utrymme med stenväggar och golv? Lägger man byggplast på stenväggen och sen reglar upp en innervägg?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka