Lada till bostad!

Sv: Lada till bostad!

Vad fint, jag vill också se fler bilder! :)

Jag tittade en gång på en loftlägenhet som skulle hyras ut. Det var fint, men bara ½ m vägg på långsidorna. Jättesvårt att möblera och mörkt. Ditt ser ju mycket finare ut! Jag kan lägga ut bilder när jag kommer hem i kväll, jag tror jag har några kvar... Om du är intresserad.

Jag ser gärna bilder från andra loft! Alltid lika trevligt med inspiration. (Jag är farligt insnöad nu, tittar på inredningsprogram och designskolor på Tv och nätet hela tiden...)

2007-03-22_Ottossonsgrd008.jpg

2007-03-22_Ottossonsgrd007.jpg

2007-03-22_Ottossonsgrd004.jpg

Det här låter spännande. Vill se hur det blir när det är färdigt!

Fy f*n vilket häftigt projekt! Och vad mysigt! :love: Vilken dröm alltså! Önskar dig all lycka till med det nya boendet! :bump:

En liten fråga bara:

Du skrev att du hade 1 ½ mil till stallet i dagsläget,och då antar jag att du inte äger stallet/gården,eller gör du det,bara att du själv bor någon annanstanns? Eller är det någon släkting som äger gården? Hur blir det då ifall gården ska säljas i framtiden? Eller ser du bara detta som ett roligt och mysigt projekt som du kommer att bo i tills vidare?

För nu när du (antagligen) lagt ut massa pengar på att fixa boendet så känns det ju inte som om du gör det "åt någon annan"? (dvs att du hyr stallplatser/lösdrift hos tex en helt obesläktat person)
Och OM det nu är så att du "hyr" ladan av någon,kommer du då att betala hyra för boendet,och har du betalat hela bygget själv?
Bara lite nyfiken! ;) Vart hur imponerad som helst!:banana:

Gud vad häftigt, lova att hålla oss uppdaterade med bygget. Vad häftigt att du genomför det, ser fram emot att läsa fortsättningen!!

Ladan ligger på min familjegård, alltså där mina föräldrar bor. Lånet är taget på gården så min risk vid ev. framtida försäljning är minimal. Hyra som jag betalar in får jag tillbaka vid försäljning. Om jag hinner betala av allt får jag dessutom del av den värdeökning som lägenheten innebär = jag får ut mer än jag satte in;) Utöver det är lånet taget i en bank utan ränta och med så kallat "efterspar". Dvs halva månadskostnaden går in på ett sparkonto och går direkt in på mitt konto så fort lånet är avbetalat.

Bygget är tänkt som min lägenhet, men om jag i framtiden hittar en egen gård så kommer den hyras ut som sommarboende eller användas som gäststuga. Insasten är så låg att det betalar sig själv ganska fort, även som säsongsboende.

Dessutom blir det ett pannrum under, och vi har lagt till lite extra där så det blir 40 m2 kombinerad tvättstuga/sadelkammare + duschmöjlighet för mina skitiga hundar. Gôrskönt att slippa få in all skit i hemmet och äntligen få tillräckligt med plats för hästgrejerna!

Senast ändrad:

Ok,då förstår jag! :D

Jag är inte heller aaaalllllls avundsjuk........ :cool::angel:

Vilken dröm att bo så där! :love:

Köket artar sig!

IMG_8817.jpg

IMG_8809-1.jpg

Diskhon hamnar vid glasblocken, bänken kommer följa väggen i en vinkel och så blir det en köksö. Lådorna i väggen under det runda fönstret kommer spacklas och målas, de ska innehålla micro och andra "bänkyteätande småsaker".

Haha underbart med din mening köket börjar arta sig :D
En annan ser bara ett byggkaos och allt arbete som ligger framför ;)
Man måste varit där för att förstå känslan och veta vilket arbete som ligger bakom. Gör du jobbet själv?

Ser framemot fler bilder och bilder på när det är klart :banana:

Älskar byggtrådar :love:

Huset jag bor i är både bostadshus och fd lada :D
Har även loftvåning fast så vidare snyggt är det inte :angel:

Det är jag och min pappa som gör allt jobb utom det man ska ha licens för att göra- dvs vvs och el. Far min är byggare i grunden så det har varit (och är!) en otroligt lärorik resa för mig!

Och visst är det mycket byggkaos fortfarande, men nu när det är helt tätt med isolering innerväggarna och dörrarna sitter uppe osv så är det nästan inflyttningsklart för en annan;) Igår slog vi på värmefläkten så nu är det till och med skön temperatur att jobba i;)

Åh va spännade! sambon går igenom ungefär samma resa som dig just nu kan ja säga. hans far är också gammal snickare och vi håller på att bygga ut huset 55 kvm och är precis klara med all isolering.. =) Han tycker också det har varit himla lärorikt och kul!

Jag tycker också det är kul men betydligt roligare när det väl är klart =) :)

jag ar sa avundsjuk!!! :0

..vagar jag fraga vad kalaset beraknas att ga pa? :) Det ser verkligen jattelovande ut.. och jag ar alldeles alldeles gron av avund...

vad ar val en bal pa slottet... *suck* ;)

165 för bygget inkl arbete, och så ca 40 för interiör, kök osv. Inte alls speciellt farligt alltså!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka