Lada till bostad!

Sv: Lada till bostad!

Jo, vi (jag och min far, tillika byggmästaren) stod och tittade oss omkring i bygget och kände unisont att "nää... inte ska vi förstöra detta med en massa garderober? Vi bygger ut en klk också!"

Bästa av allt är att det finns utrymme för ytterligare ca 70 m2 på andra sidan innergaveln. Det är bara halva ladan som har gått åt än så länge. Vem vet vad det blir där när vi har hämtat oss efter detta bygget:angel:

• Gilla
Reactions: ptr

Vad härligt det ser ut :laugh: och vad bra att det finns mer utrymme om du skulle känna att du vill ha det större!

Det är så sjukt fint Migo!!
Så däringa vill jag också bo. Så jag är avis avis avis avis avis. Så det så!

Supersnyggt i badrummet! Mörka färger behöver inte alls bli för tungt, tror det kommer bli kanon med belysningen.

Sjukt fint!! :love:

In med guldkranar och kristallampetter på väggarna i badrummet så du får lite av en bordellkänsla där inne. Och så ett badkar med guldiga tassar förstås. :D

Himla fint det blir!
Hoppas du valde rätt färg i badrummet =) Jag har själv haft den röda fast i ett sovrum med bordell känsla :angel: Men jag tröttnade ganska fort på den röda färgen faktiskt.. hehe

Nu är det ju inte bordelltema jag kommer bygga på, utan snarare varm, ombonad med smidesljusstakar och mycket växter;). Fördelen med färg är ju att det bara är att måla över när/om man tröttnar. 300 kr och ett par timmar senare kan det vara medelhavsblått istället:)

Du får komma in på en kopp kaffe nån gång om du har vägarna förbi:)

Fint bygge du har!

Hoppas nu att du kommer att trivas riktigt bra, det ser trivsamt ut.

Ptr

Jag tycker inte alls det ser ut som något bordelltema utan som ett ombonat mysigt badrum. Vårt storarum går i rött, i samma färgskala som ditt badrum med vitaktiga linnegardiner och det är aldrig någon som har sagt att det skulle vara bordellkänsla :confused: Däremot att det känns väldigt mysigt och ombonat. Tröttnat har vi inte heller gjort trots att det är drygt fem år sedan vi gjorde om där.
Vårt kök går också i rött i tapeten fast en betydligt ljusare röd och även där brukar vi få höra att vi har ett så hemtrevligt kök.

Rött för mej ger energi och känns ombonat och tryggt, jag får ingen bordellkänsla alls.

Det är ju inte det röda som gör att det ger en bordellkänsla, det är accessoarerna tillsammans med det röda.

Nu är allt byggjobbande klart!​

Idag lades sista silikonfogen i badrummet, ikväll kan jag för sista gången städa ur allt byggskräp! :banana::banana::banana::banana:

Inget mera slipdamm, inga mera sågspånshögar, inga mera kvällar med sängen full av byggsmuts. Slut på ormbon av förlängningskablar över golven, bort med alla verktyg, spackelspadar, hinkar, penslar och inplastade rollrar som fyllt hela rummet. Inga mer timmar gnuggandes i slasken för att få bort fogmassa, aldrig mer traska ut på dasset när man vaknar på nätterna och är nödig, inget mera pulsande genom snön in till andra huset för att kunna äta frukost och aldrig mer fyllekärringar till grannar.

Det ska erkännas att det blir två mornar till av hantverkapassande - vattnet till badrummet ska kopplas in och elektrikern ska koppla in de inbyggda spotarna samt fixa rörelsesensor till ytterbelysningen.
Och sen ska vi sätta golvlister, dörr- och fönsterfoder samt sätta lås på badrumsdörren. Men det känns som petitesser efter allt jobb som redan är gjort.

MITT BYGGE ÄR KLART!​

*lyckorus, eufori och tokspel*

Grattis! :bump: Bilduppdatering krävs!! Har följt bygget i bakgrunden och tycker det ser jättefint ut på senaste bildserien.

Grattis! :banana: Helt otroligt vad fint det har blivit, och du måste ju in med fler bilder så fort allt är 100% klart. :D

IMG_1068.jpg

IMG_1067.jpg

IMG_1066.jpg

IMG_1065.jpg

IMG_1064.jpg

IMG_1057.jpg

IMG_1061.jpg

IMG_1063.jpg

IMG_1062.jpg

Belysning, badkar och vatten kvar för att badrummet ska vara komplett (och gå att inreda ordentligt), men jädrar i det vad nära det är nu!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka