Thelma
Trådstartare
Man kan alltså inte lämna henne ensam i en timme ens. Innan jag gick hemifrån försökte jag än en gång "labbesäkra" hemmet. dvs. jag plockade undan allt som jag trodde hon skulle försöka komma åt. fruktskålen, hundmatstunnan låstes in och järntabletterna (som hon slukade förra gången hon var ensam) plockades bort.
Tror ni inte hon kom åt chokladasken som jag trodde jag hade ställt där hon absolut inte kunde nå den. Jag fattar fortfarande inte hur hon lyckades.
Vilken skyldig blick hon gav mig när jag kom hem. Det känns helt meningslöst att skälla på henne när olyckan redan inträffat. Jag ignorerar henne totalt istället..
Nu går hon omkring och puffar på mig och tittar med anklagande blick:
- hörru tanten... du har glömt min lunch!!!
- Skulle inte tro det fröken!!
Jag antar att jag ännu en gång får kolla så hon inte blir sjuk... denna gång av choklad!
Tror ni inte hon kom åt chokladasken som jag trodde jag hade ställt där hon absolut inte kunde nå den. Jag fattar fortfarande inte hur hon lyckades.
Vilken skyldig blick hon gav mig när jag kom hem. Det känns helt meningslöst att skälla på henne när olyckan redan inträffat. Jag ignorerar henne totalt istället..
Nu går hon omkring och puffar på mig och tittar med anklagande blick:
- hörru tanten... du har glömt min lunch!!!
- Skulle inte tro det fröken!!
Jag antar att jag ännu en gång får kolla så hon inte blir sjuk... denna gång av choklad!