LA program

irma

Trådstartare
Varför finns det så otroligt lite lättare LA tävlingar? Pållen ska upp ett snäpp i år och man vill kanske inte direkt börja rida LA:4. I distriktet finns typ en enda tävling i LA:1. Hur gör ni som är på samma nivå? Hur långt är ni beredda att åka? Jag tycker att 10-12 mil är ok. Det känns ju inte bra att "bara" träna heller, man måste ju ut och få lite rutin.

Sv: LA program

Ärligt talat. Det är inte så jättestor skillnad på LA:1 och LA:4 egentligen. Den går ioförsig på lång bana, men det tycker jag är skönt då man har längre tid på sig mellan rörelserna att korrigera formen och sånt. Och så är det bakdelsvändningarna som inte finns i LA:1. Och om du bara ska ut och få rutin. Vad spelar det då för roll om du får någon poäng mindre om du nu tycker LA:4 är svårare. Annars tycker jag du ska ta reda på om det inte finns lokala tävlingar. De har mycket oftare LA:1 än LA:4 och på regionala är det tvärt om. Rutin får man ju oavsett om det är lokalt eller regionalt.
Lycka till på tävlingarna!

//Bambi

håller med dej. de e faktiskt inte så stor skillnad att rida LA1 el LA4, man får ta de som bjuds och ibland kan de va bra å rida nåt som e lite svårare än va man tror att man klarar av.....

/tant agda -som gjorde sin dressyrdebut i LA:4 med sin unghäst.....

Jag tycker nog att det är ganska stor skillnad mellan LA:1 och
LA:4! Inridning i galopp, bakdelsvändningar, ökad galopp, 10 m volter i galopp osv. Skillnaden blir desto större när man kommer ifrån LB:1. Det var det jag menade, uttryckte mig nog lite oklart, det finns en massa tävlingar i LC:2 och LB:1, men sen när man vill vidare, då finns det bara LA:4, och det blir ju lite häftigt. Det är ju dessutom inte så roligt att debutera LA och få rida emot dom som har LA:4 som uppvärmningsklass. Även om man kanske inte direkt tror att man ska vinna är det ju inte så kul att veta att man kommer att komma sist.

finns de inga LA3 där du bor då?
de e ju lite lättare än LA4........

Jo, en i april tror jag, hittade en i Eskilstuna också i maj, får väl åka på dom och sen träna som bara sjutton och starta LA:4!

gör de! de går säkert bra!
och tror man att man kommer å komma sist så är ju varje placering över sistaplatsen en framgång...

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 420
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 493
Senast: Fiorano
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 466
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025