Kylen stod öppen

_FiA_

Trådstartare
Min kyl har av misstag stått med en springa öppen sedan 11:00 i förmidags. Det är alltså 10 timmar. Allt där inne kändes ljummet. Måste jag slänga allt? Fasiken..... jag som inga pengar har. :banghead:

Sv: Kylen stod öppen

Mjää... Du kan ju värma ev. färdiglagad mat lite extra innan du äter, om du är orolig.

Köttfärs och skaldjur - det ska man kanske inte chansa med. Annars så märker man om det är dåligt på smak eller lukt.

Händer mig rätt ofta, jag slänger aldrig saker bara därför. men jag är vegetarian och har sällan annat än grönsaker, sylt, mjölk, fil och mjukost i kylen. Kött osv kanske inte är så bra, men jag har aldrig märkt att nåt av det jag har hemma blivit dåligt och måste kastas. Men jag bunkrar inte så länge heller utan äter upp i rimlig tid.

okej då kanske jag inte behöver vara så drastisk och börja slänga grejer. Det jag var mest orolig över är mjölk å yoghurten och flytande margarin? har inga köttprodukter i kylen just nu. soja och spraygrädde och ost har också. Är det känsliga grejer? Får kanske lita på nästan och tungan då

Mjölk står sig ett par dygn i rumstemperatur, smöret förvarar jag i köksskåpet i rumstemperatur året runt, yoghurt är inte ett dugg känsligt liksom osten så,,,,,,nää, ingen fara alls med nåt. :)

Mjölken känner du på lukten om den är sur, yoghurten är ju redan sur ;) och det ska rätt mycket till för att den ska mögla och margarinet överlever bra länge i rumstemperatur.
Spraygrädde är oftast inte ens en färskvara, dvs den behöver inte förvaras i kyl.

F ö är det ingen fara.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 236
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 894
Senast: Nixehen
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 052
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar