kylduk/täcke

Smurfoff

Trådstartare
Är det någon som fungerar? Om man är i ett varmt land på runt 30-40 grader, borde den inte torka snabbt då ?

Testa en på hööks för 199 kr men den var antingen för stor eller för liten, har ej storlek 30. Hurrta satt bra men kostar 400 kr... För mycket pengar anser jag..

Hur är det med kyldukarna, funkar dem bättre kanske? Kanske kan sy om den till ett täcke. Förslag på vilken modell man ska köpa, finns ju massa olika.

Hur länge håller sig en sån sval i värme?

Sv: kylduk/täcke

Lägger till en fråga om det är okej:
Kyldynor som hunden kan ligga på, funkar det, och vilka funkar bäst?

Jag har precis klickat hem en, kan återkomma med recension av den när vi fått hem den och testat. Tänkte ha den i bilen och och i buren på utställningar. Hoppas att det kan ge lite svalka iallafall.

En kylduk håller sig sval så länge den är blöt.
Skulle hellre satsa på kyltäcket än på dukarna. Dom fungerar bara om hunden är stilla på t.ex. trimbordet innan den ska in i utställningsringen. Till vardags på promenader och dyl är det väldigt mycket smidigare ned täcket.

Har ar det over 35*C 3 manader om aret och i viss man maste man vanja sig ... och vid vissa tillfallen maste man hjalpa hundarna. De kyltacken och dukar vi har har for dyra penger funkar inte sarskilt bra, det basta ar en vanlig "falsk samskskin" for biltvatt som halls fuktig och klips och sys pa nagra band sa det blir som ett tacke och flaktar. Vi har flakt till hundarna nar de sitter i sina burar vid tavlingar och annat. Det vanligaste ar flaktar med batteri, typ till borrmaskin, (jag tror jag har Ryobi). Tillsammans med samskskins tacket haller sig min svarta hund med underull riktigt sval.

MissM_zpse56e454a.jpg

Såg man kunde köpa de på biltema, både äkta och i syntet. Håller dem kylan bättre om man fuktar dem?

Jag tror att det ar ungefar samma sak. De har falska samskskinnen kommer fran bil avdelningen pa narmaste Wallmart (Coop ungefar) For Mandy ar det tva som klippts ut for brostet och sytts ihop med ett band pa ryggen, ett runt magen och ett spanne fram pa brostet.

Man bloter det och vrider ur. Oftast kan det vara bra att blota om en gang mitt pa dagen, men de haller vatan langre an man tror.

vilket är bäst att använda? kan även köpa äkta för under 100 lappen då ja har liten hund så behöver endast en

Jag vet inte vilket ar bast. Det har blir stenhart nar det ar torrt och ar ett som 'ska' hallas fuktigt under sesongen det anvands. Nu efter vintern ar Mandy's stenhart (tog fram det idag) och ligger nu fortfarande hopvikt med vatten i plastpasen ... Om ett par timmar tar jag ut det och later det inte torka igen forran till hosten.:p Det ar nagot amne i duken som gor att den inte moglar (gjord for att manniskor ska halla i den sa det ar helt ofarligt) och duken mar enligt uppgift bast nar den ar fuktig hela tiden.

För jag har hört det kan va kemikalier i fake dukarna. Att man ska ha den äkta. Får åka upp på biltema och kolla

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 424
Senast: Bulldoozer
·
Utrustning Hej, Jag och min häst flyttar hem från Australien i mars nästa år och jag som inte har haft häst i Sverige på nästan 6 år har ingen...
Svar
6
· Visningar
2 170
Senast: EbbaHB
·
Hemmet Det här är det ultimata lussebullsreceptet. Säger nån nåt annat har de fel. Ingredienser * 50 g jäst för söta degar (1 paket) * 150 g...
2
Svar
27
· Visningar
3 555
Senast: Rugge
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
9 096
Senast: Camigween
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar