kycklingen dreglar!

eldkyss

Trådstartare
tidigare idag hittade vi en av kycklingarna liggandes och vill hellst inte stå upp, han hade stängda ögon och kändes kall. (Vi tog bort honom)

Nu ser jag att en av kycklingarna dreglar??

Vad skall jag göra? Skalla ja separera honom från övria flocken? Hur gör ja då med värmelampa? Jag har bara en värmelampa....

Vad kan det vara för något?

Sv: kycklingen dreglar!

AE virus kanske ? Fast jag vet inte om dom dreglar då. Men tänkte främst på den första kycklingen du hittade som inte vill stå upp. Ring en veterinär och rådfråga i stället.

Sv: kycklingen dreglar!

ja kanske det... ingen aning:confused: Jag har ringt en massa olika veterinärer och dom kan inte ett dugg tydligen...

Har vart i kontakt en på SVA idag och förklarat att vissa av kycklingarna spottar ut dregel och att dom dricker väldiga mängder, samt vattnig avföring..
För övrigt är dom pigga och glada och god aptit

Han trodde inte de va någon sjukdom utan han trodde mer på att det kan ha med värme/ventelation att göra som gör att dom dricker kopiösa mänger och därav att avföringen blir vattnig... Sedan menae han att vissa kycklingar kan spotta ut slem när man håller i dom.

Jag skall testa att flytta dom till ett annat rum ikväll får se om ventelationen är bättre där.

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att göra försök nummer tre på att ta körkort. De två första försöken har slutat dåligt. Det andra försöket...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 201
Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 097
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023