Kwpn tp (Tuigpaard)

missbusig

Trådstartare
Jag tycker det är roligt att öppna en ny tråd angående dom snygga hästarna vid rasen kwpn tp. :D
Jag är lite nyfiken på om några äger denna sort av häst vad ni tycker är bra/mindre bra med dem.
Vad har ni för inriktning ex. dressyr,körning,hoppning,avel?

Vad jag vet så finns det bara ett hundra tal av dessa hästar i Sverige?
Ändå så verkar det som att denna ras håller på att bli populär i Sverige och allt fler importeras för framförallt dressyr och hoppning.

Äger en prins av denna rasen själv som för tillfället rids bara i dressyr men kommer även ev. börja sätta igång honom inom hoppning till höst/våren då han har mycket kapacitet där med. :)

(Vill gärna inte ha taskiga kommentarer på denna tråd) :)
 
Sv: Kwpn tp (Tuigpaard)

Jag har en TP, och några flera här på buke, kika in på dressyr så finns det en tråd där. :)
 
Sv: Kwpn tp (Tuigpaard)

Har ingen själv men knäppte lite bilder när jag var på Chio Rotterdam i juni :)

Hoppryttaren Laura Kraut (USA) kör vinnande ekipaget i Showklassen (tror iaf det var den som vann!)

DSC_0100_zpsc9d61ae5.jpg


DSC_0096_zpsf56f6b6c.jpg


DSC_0092_zps64089198.jpg


Läckra hästar men inte så pigga på att stå still :angel:

DSC_0076_zps53f5d397.jpg
 
Sv: Kwpn tp (Tuigpaard)

Jag har en som nu är 13. Det är han på min avatar :) fantastiskt kul men svår häst..
 
Sv: Kwpn tp (Tuigpaard)

Det vore superkul om vi kunde hålla den tråden vid liv, ta o skriv lite om er där vettja! :)
 
Sv: Kwpn tp (Tuigpaard)

Jag har en tp :) vi pysslar med lite hoppning som hon älskar! Men då har hon galoppen emot sig, av förklarliga själ.. men det går framåt! Dom är så fina. Det är många som blir imponerade av hennes benlyftningar ibland ;)
 

Liknande trådar

Gnägg Det vore intressant att få se bilder på era kwpn tp/tuigpaard-hästar och höra hur de är i sättet, både i ridning och hantering. Min ena...
2
Svar
20
· Visningar
4 575
Senast: malinsky
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 336
Hästhantering Jag kikar efter häst/ponny, i en relativt moderat prisklass. Dvs om man inte köper en riktigt ung (oinriden) eller en som börjar närma...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
31 647
Senast: Unafraid
·
Träning Nu har ni (kanske) chansen att göra reklam för "er" ras :D Så här är det. Jag kommer någon gång att köpa en ny/en till häst. Och jag har...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 894
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp