KWPN TP (tuigpaard) som dressyrhäst

Sv: KWPN TP (tuigpaard) som dressyrhäst

Superbra tips! Det ska jag faktiskt göra på en gång :) Man blir alltid lika trött på sig själv när detta händer...

KL

Sådärja, redan nervös inför årets första tävling. Vi åker på en LB:1a 5 april. Shit, bara en månad kvar. Fast nån stans djupt inne längtar jag faktiskt också :)

Kul! Heja heja! :D Jag rider programridning 23/3, sen så blir min å pålles första start 6/4... Jag e oxå nervös redan nu haha :p men kul ska det bli!

Imorrn ska jag till ridhus med pålle på fm, vi åker dit bara pållen å jag. Ska bli så mysigt :love:

ÅH! Nu hittar jag också hit. Även fast vi kanske inte riktigt hör hemma i den här tråden.. meen vi ska starta en dressyr här i april. Annars hoppar vi :D
Jag har haft mitt Kwpn tp sto i lite drygt 3 år. Hon är en 01a e. Jonker (Renovo) ue. Waterman. Många brukar tappa hakan när vi klämmer på i dressyren för jäklar så fin hon blir! :):)

dsc_9333_510949069606ee5c7fddeebd.jpg

img_1852_52d2a7f588e59db728707989.jpg

img_2305-2-blogg_207631259.jpg

Det där är då min lilla dam! :)

Välkommen till tråden! :D Vilken fin tjej du har!

Här kommer färska bilder på mig å medispållen! Liten bildbomb ;)

Har också en TP e Moneymaker.
Väldigt trevlig och snäll häst. Sprattlar fram o är halvdöd bak ;) men blir bättre o bättre för varje vecka. Kmr nog bli riktigt trevlig till slut :)

Vad har ni för dressyrsadlar till era TP?

Trodde Höpfnern skulle passa, men icke.
Har ingen jättebra bild direkt på hur ryggen ser ut, denna är den bästa

1964913_10152201725371676_190903968_n.jpg

Jag har provat de dressyrsadlar jag har på henne
- Bates Caprilli - alldeles för svängd
- Hdr - Hamnar i bakvikt
- Stenbergs - Hamnar i bakvikt
- Edinbourgh - Hamnar i bakvikt, dock för att den är för trång
- Clarridge House - Alldeles för svängd
- Höpfner Ahlerich - Hamnar i bakvikt

Höpfnern är den som hamnar minst i bakvikt, paddar upp den bak fn.
Har en Hdr Fletcher (hopp) som funkar på henne. Dock m fårskinnspadd under, då den är för vid för henne.
Hon är byggd i uppförsbacke, och från manken bak till korset sluttar det sakta nedåt i en rätt rak linje.
Finns det något som kan passa, eller ska man satsa på att padda?

Hur går det för alla med sina fina hästar? En update tack :D
Själv så har jag inte ridit sedan slutet på februari pga konvalescent häst, en diffus hälta som blev feldiagnosticerad. Det visade sig sedan att vara en helt vanlig kotledsinflammation fick jag veta när vi bytte vet. Så nu går det åt rätt håll, bör få börja skritta senast om en månad om hon svarar lika bra som tidigare på behandlingen. Jag längtar ihjäl mig :)

Jag har provat de dressyrsadlar jag har på henne
- Bates Caprilli - alldeles för svängd
- Hdr - Hamnar i bakvikt
- Stenbergs - Hamnar i bakvikt
- Edinbourgh - Hamnar i bakvikt, dock för att den är för trång
- Clarridge House - Alldeles för svängd
- Höpfner Ahlerich - Hamnar i bakvikt

Höpfnern är den som hamnar minst i bakvikt, paddar upp den bak fn.
Har en Hdr Fletcher (hopp) som funkar på henne. Dock m fårskinnspadd under, då den är för vid för henne.
Hon är byggd i uppförsbacke, och från manken bak till korset sluttar det sakta nedåt i en rätt rak linje.
Finns det något som kan passa, eller ska man satsa på att padda?
Jag har en Crown, ligger som ett smäck på min häst. Hon ser ut såhär i ryggen:
993708_10151945417003278_1189291534_n.jpg

1240609_10151945416953278_756246606_n.jpg

Hur går det för era KWPN på betet? Tobbe blir alltid rätt utsatt av stickande flugfän och går nu med flugtäcke. Inför höstens tävlingssäsong kommet han att ha stubbad man, klippte sista testarna han inte hade skavt av igår.Han brukar klia lite men i år är det extremt.

Hur går det för era?

Min häst blev idag utdömd :cry:
Vi har under våren kämpat med kot & knäledsinflammationer som kommit och gått, nu sist 22/5 var hon friskförklarad, det tog sedan 4 veckor med igångsättning i skritt på lång tygel innan hon blev dålig igen. Hennes pålagringar har fått lite förändringar och gör så att hon inte håller längre helt enkelt. Otroligt sorligt och ledsamt, hon får nu gå på bete under sommaren, därefter får hon somna in :cry::cry:

Vi har under våren kämpat med kot & knäledsinflammationer som kommit och gått, nu sist 22/5 var hon friskförklarad, det tog sedan 4 veckor med igångsättning i skritt på lång tygel innan hon blev dålig igen. Hennes pålagringar har fått lite förändringar och gör så att hon inte håller längre helt enkelt. Otroligt sorligt och ledsamt, hon får nu gå på bete under sommaren, därefter får hon somna in :cry::cry:

Men vad sorgligt! Stackare! Det värsta som finns... Kram!

näää :( beklagar. vad trist med din fina häst

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Mata småfåglarna
  • Skällande hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka