Kvinnor som skuldbelägger kvinnor

Hur vet du det?
Det är snarare ett underbetyg av verkligheten.

Anledningen att det diskuteras är att vissa envisas med att det inte går att lura män utan de ska ha koll och det in absurdum oavsett vad som hänt.

Det är inte underligt att en del män vill kunna friskriva sig från att bli fäder mot sin vilja när det tycks vara deras ansvar att enstaka kvinnor utnyttjar situationen och de får skylla sig själv.

Klart de då vill gå den lagliga vägen och ändra på det.
Det är klart att det går. I teorin. I teorin skulle jag kunna supa en karl full, runka av honom i sömnen och spruta i mig sperman med en spruta. Eller manipulera en p-pillerkarta. Försiktigt peta ur pillren, stoppa i sockerpiller, visa honom hur duktigt jag sväljer mina piller och sedan lömskt ha sex med honom. Allt för att LURA PÅ HONOM ett barn. I teorin.

Men varför diskutera nåt som man inte ens vet om det händer?

Det är klart att det går. I teorin. I teorin skulle jag kunna supa en karl full, runka av honom i sömnen och spruta i mig sperman med en spruta. Eller manipulera en p-pillerkarta. Försiktigt peta ur pillren, stoppa i sockerpiller, visa honom hur duktigt jag sväljer mina piller och sedan lömskt ha sex med honom. Allt för att LURA PÅ HONOM ett barn. I teorin.

...och sticka hål på alla hans kondomer. Som han givetvis använder.

Hur vet du att jag inte vet det händer? Alltså kvinnor lurar män (ordentligt lura och inte bara lite svammel och undvikande svar utan att mannen verkligen försökt försäkra sig) oavsett metod.

Du får det att framstå som att var och varannan kvinna är kaninkokerska ungefär. Det låter inte rimligt.
Hur får du det intrycket när jag upprepade gånger skrivit ett fåtal och liknande. Selektiv läsning för att få chansen att skriva detta eller?

Jag ifrågasätter bara alla här som tycks övertygade om att det aldrig hänt och om det hänt så är det ändå mannens fel som inte kastrerat sig utan litat på kvinnan.

Hur får du det intrycket när jag upprepade gånger skrivit ett fåtal och liknande. Selektiv läsning för att få chansen att skriva detta eller?

Jag läser att du gärna vill få det till att det är ett betydande problem att kvinnor medvetet lurar män i syfte att bli gravida. Om du själv inser att det är ett extremt fåtal det handlar om förstår jag inte varför du fortsätter att driva det här spåret.

Jag läser att du gärna vill få det till att det är ett betydande problem att kvinnor medvetet lurar män i syfte att bli gravida. Om du själv inser att det är ett extremt fåtal det handlar om förstår jag inte varför du fortsätter att driva det här spåret.
Jag svarar på inlägg. Om det är att driva ett spår så är du och många andra lika ansvariga.

Och att du tolkar upprepade ett fåtal som ett jätteproblem och sedan ändrar det till ett extremt fåtal så är det ditt problem. Jag rekommenderar att slå upp betydelsen av ordet. Fåtal betyder varken ett extremt fåtal eller ett jätteproblem. Det är ett problem, och ett jätteproblem för en del av de som blir drabbade (andra drabbade är säkert glada i slutändan).

Jag svarar på inlägg. Om det är att driva ett spår så är du och många andra lika ansvariga.

Och att du tolkar upprepade ett fåtal som ett jätteproblem och sedan ändrar det till ett extremt fåtal så är det ditt problem. Jag rekommenderar att slå upp betydelsen av ordet. Fåtal betyder varken ett extremt fåtal eller ett jätteproblem. Det är ett problem, och ett jätteproblem för en del av de som blir drabbade (andra drabbade är säkert glada i slutändan).

Kaninkokerskeliknelsen skrev jag för att @mandalaki tog upp ett extremt osannolikt scenario som du (utifrån ditt svar) tolkade som fullt realistiskt. Det är för mig helt obegripligt. Därför kommenterade jag din vilja att diskutera ett kvantitativt obetydligt problem så väldigt envetet. Dessutom, i de få fall som förekommer, finns säkert rätt hög korrelans med psykisk problematik och sjuklighet. Varför det finns ännu mindre poäng med att måla ut kvinnan som någon slags skurk.

Du behöver för övrigt inte rekommendera mig någonting, vilken tafflig argumentationsteknik.

Vill du att något i nuvarande lagstiftning ska ändras, och i så fall hur? Eller vill du bara att det i tråden ska erkännas att det förekommer att kvinnor lurar män att bli föräldrar?

Så män ska ta ansvar för att kvinnor ljuger? Inte bara se till att skydda sig efter bästa förmåga?

Var kommer kvinnornas ansvar in. Tycker du det är etiskt riktigt att påstå att man äter p-piller lura någon att bli pappa och kräva underhåll i 18 år?

Nej männen ska inte ta ansvar för att kvinnorna ljuger. Men att ha sex med p-piller som enda skydd är inte att "skydda sig efter bästa förmåga". Det är klart att det moraliskt förkastligt att påstå att man äter p-piller om man inte gör det. Men för en man som absolut inte vill bli förälder spelar det inte så stor roll. Det finns massor med barn barn som blivit till trots ett korrekt användande av p-piller. Eller att kvinnan haft alla goda intentioner i världen men ändå missat.

För mig är det obegripligt hur man som man kan ha sex med p-piller som enda skydd, om man absolut inte vill bli pappa. Det blir ju en kalkylerad risk redan där.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 528
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Tidigt i våras startade jag en tråd (med mitt andranamn Hanna) där beskrev jag mitt juridiska läge med mitt ex som försökte snuva mig på...
Svar
1
· Visningar
1 795
Senast: Josseliten
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 747
Senast: Snö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar