Kvinnor som skuldbelägger kvinnor

Jo, tyvärr. Sedan är det i min mening helt irrelevant om kvinnan har "lurat" mannen eller inte. Vi är var och en ansvariga för vad vi gör. Vilka risker vi tar. När en fertil man har vaginalt sex med en fertil kvinna finns det alltid en risk för graviditet. Det får vi ta ansvar för. Och ja, utgå alltid ifrån att du själv och din sexpartner/dina sexpartners är fertil/fertila, tills motsatsen är bevisad.
Så du anser att det är okej att kvinnor är skitstövlar då det är irrelevant om de lurar män. Är det okej att män lurar kvinnor då och byter ut p-piller mot sockerpiller. Det är väl irrelevant det också eller? Eller är det bara kvinnor son får vara skitstövlar? ( jag tycker alltså inget dera är okej).

Så du anser att det är okej att kvinnor är skitstövlar då det är irrelevant om de lurar män. Är det okej att män lurar kvinnor då och byter ut p-piller mot sockerpiller. Det är väl irrelevant det också eller? Eller är det bara kvinnor son får vara skitstövlar? ( jag tycker alltså inget dera är okej).

Moraliskt är det självklart inte okej att bedra andra människor, men vi är fortfarande ansvariga för vår egen reproduktion och barn har rätt till att känna till sitt ursprung och till en viss ekonomisk trygghet.

Och kan vi sluta skriva om "juridisk abort". Det är inte möjligt, är du inte gravid kan du inte göra abort på något sätt! Vi kan väl skriva om vad det verkligen handlar om: ovilja att ta ansvar för sin reproduktion.
Tack! Jag fattade inte vad det var för gräsligt uttryck som jag tydligen missat.

Tror exakt samma, kommer alltid alltid utan att ifrågasätta ta kvinnans parti när en man börjar gapa om att ha blivit lurad. Kommer stå på hennes sida ända tills mannen kan presentera konkret bevis (lol) eller kvinnan själv säger att hon lurat någon. Just därför blir jag så irriterad/förbannad när andra kvinnor resonerar så som jag skrev om i trådstarten, blä.
Så du anser att män ljuger och kvinnor talar sanning? Och omständigheterna är totalt irrelevanta.Som jag skrev i början så såg jag bevisläget som omöjligt men med den benhårda attityden här så känns det inte helt fel med juridisk abort. För en man att nåde per automatik betraktas som lögnare och sedan få betala underhåll i 18 år. Det känns bra hårt.

Nu är jag emot juridisk abort i och för sig men jag börjar allt förstå förespråkarna.

risken för att bli gravid med korrekt använda p-piller är försumbar jämfört med risken att bli det utan skydd. vad som är en acceptabel risk är upp till mannen att bedöma inte min eller din sak. Många använder p-piller som enda skydd med dör framgång.

Ja exakt det är upp till mannen att bedöma acceptabel risk. Inte att i efterhand hävda att han blivit lurad.

Jag försöker inte på något sätt försvara handlandet hos kvinnor som ljuger om att de äter p-piller för att de vill bli gravida. Men eftersom männen har all makt att trots detta undvika problemet har jag väldigt lite förståelse för att den här debatten ska få så stort utrymme öht.

Men snälla ... de ligger inte in absurdum. Du försvarar in absurdum.

Ska du anklaga @Hyacinth för tafflig meningsbyggnad nu?
Ännu ett trist inlägg.Har man inget konkret så hitta på något. Jag har inte klagat på någons meningsbyggnad.

Det finns två åsikter i diskussionen. Möjligen driver vi alla diskussionen in absurdum.

Dessutom är jag benhårt övertygad om att långt från alla som säger sig ha blivit lurade faktiskt har blivit det. Man chansade. Man valde fel. Man ångrade sig.
Exakt vad jag också tänkt under trådens gång. Jag skulle vilja syna dem som påstår sig blivit lurade.

Och jag tror inte att de chansade eller valde, jag tror att de kallt räknar med att kvinnan tar ansvar för att inte få ett barn.

Kan du inte tänka efter två sekunder innan du hamrar iväg dina inlägg?

Du missförstod @Hyacinth s inlägg, vilket jag förklarade för dig.
Det är möjligt jag missförstod det men varför stilla om att jag klagar på meningsbyggnad då? Konstigt vis att förklara. Och sedan toppa med att kritisera mitt sätt att diskutera. Nej nu lägger jag ner.

Min åsikt står fast sen första inläggen . Det finns skitstövlar av alla kön och alla bör stå för sina dumheter. Sen är det svårt att bevisa så det lär rinna ut i sanden för det mesta. Det är en besvärlig fråga med många dimensioner.

Det är möjligt jag missförstod det men varför stilla om att jag klagar på meningsbyggnad då? Konstigt vis att förklara. Och sedan toppa med att kritisera mitt sätt att diskutera. Nej nu lägger jag ner.

Min åsikt står fast sen första inläggen . Det finns skitstövlar av alla kön och alla bör stå för sina dumheter. Sen är det svårt att bevisa så det lär rinna ut i sanden för det mesta. Det är en besvärlig fråga med många dimensioner.
Varför backar du inte tillbaka och kollar vad du missförstod istället? Du anklagade @Hyacinth för halmdockor för att du inte hade fattat vad hon skrev.

Men du missförstår för att slippa argumentera känns det som. Det jag undrade var ju varför du så ihärdigt försvarar dessa män? Inte alla män som ligger med kvinnor utan de män som sedan hävdar att de blivit lurade. Varför måste du skrika Inte Alla Män gång på gång och så envetet säga att Kvinnor minsann är skitstövlar också.

Kort sagt: jag upplever att du tycker generellt illa om kvinnor och undrar varför.

Läs mitt inlägg #122. Om en man säger att han satt på en kondom, men inte gjort det, har han inte per definition lurat mig då?

Ja du har blivit lurad. Men orsaken till att du blev gravid är inte hans fel, utan också ditt eftersom du inte skyddade dig. Det har inget att göra med att du blivit lurad.

Måste bara skjuta in att män som "luras" genom att säga att de ska använda kondom och inte gör det är värre än kvinnor som säger att de använder P-piller och inte gör det. Med tanke på sjukdomsrisker. Jag har inte legat runt så mycket men har varit med om det en gång. Vi hade iof legat typ tre ggr innan, men hade inte uttalat ngn exklusivitet. Just då hade jag inget eget preventivmedel heller, vilket jag varit mkt tydlig med. Ändå försöker han smussla in den utan kolapappret på! Så min upplevelse är att män gärna slänger kondomen när de fått doppa ett par ggr.

Måste bara skjuta in att män som "luras" genom att säga att de ska använda kondom och inte gör det är värre än kvinnor som säger att de använder P-piller och inte gör det. Med tanke på sjukdomsrisker. Jag har inte legat runt så mycket men har varit med om det en gång. Vi hade iof legat typ tre ggr innan, men hade inte uttalat ngn exklusivitet. Just då hade jag inget eget preventivmedel heller, vilket jag varit mkt tydlig med. Ändå försöker han smussla in den utan kolapappret på! Så min upplevelse är att män gärna slänger kondomen när de fått doppa ett par ggr.

Urk, fy fan vad ruttet. :wtf: Jävla idiot..

Moraliskt är det självklart inte okej att bedra andra människor, men vi är fortfarande ansvariga för vår egen reproduktion och barn har rätt till att känna till sitt ursprung och till en viss ekonomisk trygghet.

Vilket fantastiskt bra sammanfattat inlägg! :)

Nu har jag slarvläst och kanske upprepar något som sagts men det är ju lätt att ha sex utan att få barn och utan risk att bli "lurad". Vill man till 100% inte ha barn får man hålla isär de reproducerade delarna av kroppen och hitta på annat kul.

Och verkar det som bränna sin sperma efteråt......:grin:

Har varit med om ungefär samma sak, grisigt beteende!

Och kan vi sluta skriva om "juridisk abort". Det är inte möjligt, är du inte gravid kan du inte göra abort på något sätt! Vi kan väl skriva om vad det verkligen handlar om: ovilja att ta ansvar för sin reproduktion.

Ja visst är det så... att använda ett nytt uttryck kan bli som att acceptera det som uttrycket definierar.

Liknande trådar

Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 528
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Tidigt i våras startade jag en tråd (med mitt andranamn Hanna) där beskrev jag mitt juridiska läge med mitt ex som försökte snuva mig på...
Svar
1
· Visningar
1 795
Senast: Josseliten
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 747
Senast: Snö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar