Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sprang ut med min första hund1-2 ggr varje natt och han var ändå inte rumsren nattetid på 9 månaderOj, vilken dålig idé! Tänk om. Lär aldrig valpen att det är ok att kissa/bajsa inomhus.
Lång period med dålig sömn, det kändes inte värt det.Sprang ut med min första hund1-2 ggr varje natt och han var ändå inte rumsren nattetid på 9 månader
Uppfödaren till min hund går inte ut med valpar på natten. Hon hade två regler för sina vuxna hundar - de ska vara rumsrena och komma på inkallning.Men menar ni verkligen att det inte går att göra honom rumsren alls om man inte går ut med dem 1-3 ggr nattetid.
Skulle aldrig gå ut med den om den själv inte vaknar och är nödig. På natten sover man.Men menar ni verkligen att det inte går att göra honom rumsren alls om man inte går ut med dem 1-3 ggr nattetid.
Vi har aldrig gått ut med några valpar på natten. Alla hundar har blivit rumsrena, på ganska kort tid dessutom.Men menar ni verkligen att det inte går att göra honom rumsren alls om man inte går ut med dem 1-3 ggr nattetid.
Skulle aldrig gå ut med den om den själv inte vaknar och är nödig. På natten sover man.
Min förra hund sa till från dag ett. Det tog ändå nästan ett år för honom att bli rumsren. Mycket jobb utan lön det där med nattvandringen. Dagtid sa han inte tillMen om valpen säger till att den är nödig så anser jag att man bör gå ut med den. Den kan ju lära sig att säga till innan den är fysiskt kapabel att hålla sig längre stunder.
Ingen av mina två har varit nödiga på natten, men om de varit det hade jag gått ut med dem, inte uppmuntrat dem att kissa på golvet.Men menar ni verkligen att det inte går att göra honom rumsren alls om man inte går ut med dem 1-3 ggr nattetid.
Fast om du ignorerar när valpen säger att den behöver gå ut kommer valpen sluta säga till och bara göra sina behov inomhus istället.Min förra hund sa till från dag ett. Det tog ändå nästan ett år för honom att bli rumsren. Mycket jobb utan lön det där med nattvandringen. Dagtid sa han inte till
Men om hunden sa till, hur kunde det ta så lång tid att få den rumsren?Min förra hund sa till från dag ett. Det tog ändå nästan ett år för honom att bli rumsren. Mycket jobb utan lön det där med nattvandringen. Dagtid sa han inte till
Han sa bara till på nätternaMen om hunden sa till, hur kunde det ta så lång tid att få den rumsren?
Tänkte inte ignorera tänkte ställa honom på tidningar isf... Sen att han lär sig gå dit självFast om du ignorerar när valpen säger att den behöver gå ut kommer valpen sluta säga till och bara göra sina behov inomhus istället.
Absolut inte.Frågan gäller inte egentligen var valpen ska sova. Det kanske blir hos mig eller sonen det beror på hur valpen är och vilka behov den har. Det får vi se
Frågan gäller. Om valpen sover hos mig eller min son finns det risk för att vi kväver den lilla. Jag har hört om flera som sovit med små valpar men aldrig om någon som blivit kvävd. Var är era erfarenheter kring det?
Sover valpen i sängen har du guldläge att lyfta upp och bära ut valpen innan den hinner göra inne eller på tidning.Tänkte inte ignorera tänkte ställa honom på tidningar isf... Sen att han lär sig gå dit själv