Kvällskolik??

Sv: Kvällskolik??

Men tänk på att om du ammar fritt så kan det också vara så att bäsen är inne i att behöva äta mer. Då räcker inte mjölken riktigt till utan bäsen får lov att "tutta" upp mängden, lite och ofta. När produktionen är uppe i rätt mängd igen så brukar det lugna ner sig. Dra i så fall INTE ut på tiden mellan amningarna för då kan aldrig mängden öka.

Det här håller jag helt och hållet med om. Men man kan ju inte amma hela tiden och ofta blir de frustrerade också om det inte kommer tillräckligt mycket. Bäst ökar man produktionen på natten har jag hört, så låt Evelina amma så mycket hon vill och gärna på natten. Angående kvällstimmarna försökte jag med mina spruckna vårtor hålla det till att amma en gång i timmen. Så vi ammade i kanske en kvart och underhöll på något sätt i 45 minuter innan det var dags för nästa.

Hoppas det lugnar sig snart för er!

Hela eftermiddagen har varit ett enda stort vrålande, jag har vyssat i vagnen, precis varit på en 1 timmes promenad i skogen med en vrålande bebis som jag omväxlande hade i vagnen & bar i famnen.
Tog tyvärr inte med sjalen då jag hellre såg hon somnade i vagnen då jag måste köra dit m bilen.

Nu när vi kom hem, fortfarande med en gallskrikande dotter (10 min körning), så blandade jag helt enkelt 60ml ersättning som hon slök vartenda droppe plus jag erbjöd henne bröstet oxå som hon tog i en stund.

Ligger väldigt nöjd i min famn just nu.

Mina öron jublar. :bump:

Då är hon ändå ammad hela dagen. Jag dricker amningste & hon får sina droppar på morgonen

Kommer fortsätta erbjuda ersättning idag & sen bröstet,funkar det, får vi hålla oss till mys/hobby amning istället. Så länge hon är nöjd trots det ÄR smidigare m amning, har alltid maten med sig, slipper blanda osv..

*kl*

Hur länge ska man ge sempers magdroppar innan man ska ge upp eller se effekt?

Det är 3:e dagen hon fått dropparna, koliken är inte bättre, men den uteblev en kväll (underbart), varför vet vi inte, dock sov hon bort halva eftermiddagen & kvällen istället.

Nu har hon även börjar strula på eftermiddagarna, sist hon åt ordentligt var imorse, sen har hon mest smådattat lite på mig & på flaskan. Max 20ml på flaskan. Varvat med gråt.

Hennes avföring har innan varit mörk senapsgul nästan lite grön & hyffsat fast, men idag var den ljus & ganska vattnig.

Hon rapar & fiser ganska mycket.

Har precis varit nere vid brevlådan i bärsjalen & hämtat posten för att få henne att sova lite middag.
Ligger nu i sin vagn ute, ska strax gå ut till henne m min bok så jag kan vyssa när hon blir orolig igen.

Har minifom i kylen, men ville vänta prova den då jag helt testar "naturliga" saker först som sempers bakterier.
*suck*

Jag skulle nog ha givit minifom faktiskt direkt, har hon stora gasbubblor så gör dom ju jäkligt ont och minifom har sönder dessa förbaskade gasbubblor så dom lättare "tar sig ut"..

Sedan vet jag fler bebisar som inte fungerar så bra på sempers ersättning, men det kanske ni har räknat bort som orsak redan?!

Ikväll är hon ännu lugn. *håller tummarna bakom ryggen*

Var gnällig i eftermiddags, fick 60 ml ersättning runt 16 tiden plus jag ammade henne ovanpå det. Efter jag burit henne i sjalen & hon sovit en timme i vagnen.

Just nu ligger hon på sin pappas mage & sover :love:

Ska prova den varianten igen när hon ska ha mat nästa gång, 60ml ersättning & amma resten. Dricker Wiledas amningste själv.

Avtar inte kvällskoliken, börjar jag med Minifom på Söndag, vill ge sempers en chans att göra nytta först.

Att barn kan ha problem m semper känner jag till, men hon hade detta när jag enbart ammade, började ge henne ersättning för att utesluta hunger till att börja med.

Senast ändrad:

Jag har hört en del som gett Sempers magdroppar en vecka innan de märkt skillnad. För oss märktes den efter nån dag, men så hade ju Ludwig "bara" lite magknip. Hoppas verkligen det släpper för er snart!

Calazirya: Miniform har sönder gasbubblorna, medan Sempers magdroppar hjälper tarmen att själv ta sönder dom (om jag inte helt missminner mig).

Hmm ja det kanske stämmer?

Jag har läst att MiniFom hjäper att ta sönder gasbubblor medan magdropparna ( semper ) är en aktiv bakteriflora ( likt proviva, a-fil osv) men att dom inte hjälper emot befintliga gasbubblor.

sen ger man sempers en gång om dagen, minifom är vid varje måltid.

Ikväll fick hon en dos minifom & det är först nu hon ätit seriöst sen kl 16.

Kvällskoliken för idag är nu över. Nu ska jag krypa isäng tills hon vill ha mat igen om 2 timmar.

Jo men det är nog för att Minifom ska verka på maten och motverka att stora gasblåsor bildas ?!

Var det mildare ikväll Spirit?

Hoppas det var lite lugnare och sov så gott :)

Fick precis sin andra dos minifom, men nu "krampar" hon inte längre, slutar alltid vid 22-23 tiden.
Får utvärdera på söndag, imorgon ska vi på expo syd träff m grillning & känns inte rättvist att bedöma verkningen av minifom där. Kan skrika av andra orsaker där.
Tur att det är 15 min hemifrån dvs kan köra hem snabbt & lätt.

Håller tummarna m minifom, vill gärna hon ska slippa ha ont plus jag känner mig otäck som använder öronproppar dom timmarna. Får sådan huvudvärk av skrikandet, och då har jag inget tålamod alls. Med propparna kan jag härda ut mycket bättre, blir ganska hög ljudnivå när man har dom i famnen dom timmarna.

Du ska inte alls känna dig otäck! Står du ut tack vare propparna så ska givetvis du använda dom. Hon skriker ju inte mindre för att du hör bättre och får ont i huvudet ;)

Håller tummarna för Miniformen nu, tänker på er varje kväll.

Man blir lätt frustrerad även om man inte har huvudvärk, det är jättesuperstressande att lyssna på ett skrikande barn, speciellt om det är ens eget. Man är så himla maktlös. Håller tummarna att miniformen gör susen för din lilla tulta!

Ska inte jubla än.

Igår började hon inte förrän vid 20:30 tiden & slutade 21:20. :D
Var inte helt omöjlig att trösta, hade flertalet ljusglimtar under tiden. :love:

Hoppas det var minifomen, massagen & magdropparna som börjat verka :bump:
Plus hon är bevisligen vrålhungrig på kvällarna & slukar knappt 60 ml ersättning & ammas upp på resten.

Då håller jag tummarna :D

Vad skönt att ni kanske har hittat lösningen nu..

Ella har också alltid varit rejält hungrig på kvällarna :)

Jag tycker din situation påminner lite om en av mina kompisars.

Hennes första barn skrek också jättemycket just kvällstid. Mamman körde för övrigt med hörselkåpor för att inte bli tokig.
Bebin ammades och hon hade jättemycket mjölk, MEN tillslut så stod inte mamman ut för bebin verkade hungrig precis hela tiden men var för arg för att äta, så hon ammade först och gav henne ersättning sedan och det tog inte många dagar för hon hade en som var betydligt mindre ledsen. Mammamjölken var helt enkelt inte mättande fast den fanns i mängder. Så hon ammade på natten och dagen, men på kvällen blev det ersättning och det fungerade utmärkt.

Totalt OT men iallafall: stort grattis till Evelina! :bump: :bump::bump:
Jag har lite ont om tid för Buke så jag har totalt missat att du fött. Härligt att ni har fått en liten dotter! Fast ack så jobbigt det är med kolikbarn... jag hade en sån med. Det gick över med tiden men vi trodde vi skulle bli vansinniga ett tag.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite konstiga symptom som jag undrar om ngn har samma eller har en ide om vad det kan vara. Jag ska lämna blodprov pa torsdag...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 028
Senast: Hyacinth
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 072
Senast: cirkus
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 516
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar