Kvalificering för storhäst

_Peplis_

Trådstartare
Juniorer måste ju kvala för att få rida 130, men hur är det för YR och Seniorer? Jag hittar inget i TR om det..Men behöver man inte kvala då? Alltså för att få starta 130 o uppåt?

Sv: Kvalificering för storhäst

Näe, man behöver inte kvala, däremot så måste man kvala till elit och mästerskap och liknande.
Alltså man kan alltså inte bara anmäla sig till SM för att man känner för det.

Så här står det:
TR II- Mom 375 Kvalificering till Elittävling för häst (ej ponny)
För att få starta i elittävling ska ekipaget under föregående eller innevarande år ha klarat minst två felfria ritter i grundomgång på Nationell tävling eller Elittävling 1,30-hoppning eller högre.
Ryttare som under föregående eller innevarande år fått placeringar i 1,50-hoppning eller högre får alltid starta i Elittävling.

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
590
Senast: Snurrfia
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 372
Senast: hhere
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Lavinia
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 028
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar