Kvala till MSV B, genom avd B ?

C

Charmelione

Har funderat ett bra tag på detta nu, om man ska kvala sin ponny
till MSV B behövs ju 10 p i LA eller 5 Felfria grundomgångar. Läste på en sida att 5 årig ponny får gå högst MSV B men även den måste ju kvala på något sätt , kvalar den då igenom 5 felfria rundor i avd B ?

Är det då samma om, överårig ryttare tävlar sin överåriga ponny i avd B ? Kan dem då rida 5 felfria i avd B , och sedan vara kvalade till MSV B ?

Hoppas ni förstog ! :D

Sv: Kvala till MSV B, genom avd B ?

Ja, 5-åriga ponnyer kvalar genom fem felfria "grundomgångar" i LA avd B.
Ang. frågeställning nummer två så torde det vara samma sak där. Grundomgångarna är ju oftast samma i avdelning A och avdelning B så felfria rundor är ju inte mer värda i avdelning A än B.

Sv: Kvala till MSV B, genom avd B ?

Okej, tack så mycket för svaret :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Tävling Jag har lite olika frågor angående att kvala unghäst då det finns väldigt lite information om detta. Jag har en 6årig D ponny som jag...
Svar
1
· Visningar
1 030
Senast: miniola
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Förutom det uppenbara, att hästen är unghäst eller det är en överårig ryttare på ponny. Jag har sett att på lokala - regionala...
Svar
11
· Visningar
8 212
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix