Kval till MSV B

frittan

Trådstartare
Hej!

Jag undrar om man behöver "göra" något för att kvala till MSV B förutom att rida 2 MSV C på minst 62%? Eller om det bara är att tävla på och sen när man lyckas så lyckas man?!

Jag ser det här i propparna:
  1. Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
Vad betyder det?

Tacksam för snabbt svar...

tack för snabbt svar!

Så när jag ridit 2 godkända starter i MSV C och ska anmäla till MSV B så anger jag det i TDB vid anmälan i kommentarsfältet? Eller? :)

Hej. Jag behovde inte ens anmala vart jag kvalade utan jag bara anmalde som vanligt. De kan kolla i tdb om det ar fragor kring ditt kvalstatus, men man kan ju underlatta for klubben genom att skriva vart man kvalade nagonstans.

Hej. Jag behovde inte ens anmala vart jag kvalade utan jag bara anmalde som vanligt. De kan kolla i tdb om det ar fragor kring ditt kvalstatus, men man kan ju underlatta for klubben genom att skriva vart man kvalade nagonstans.
Har de skrivit att man ska ange kval och inte gör det har klubben full rätt att se anmälan som ofullständig.

Hur stort är hoppet upp från MSV C? Jag klurar på om man rider MSV C på 62-65 % har man en chans på godkänd procent i MSV B då?

Skillnaden är byten i språnget, 8 metersvolter i galopp, diagonalslutor och högre krav på samling. Visst kan du rida på gdk % i MsvB och du rider på 62-65% i MsvC. Det beror egentligen helt på var ens förtjänster/brister ligger. Du kanske är dålig på att rida enkla byten men bytena i sprången är säkra osv.

Enligt Ridsportförbundet och TR är det ryttaren som är ansvarig för att vara korrekt kvalad. Det är inte arrangörens sak att kolla TDB. Och i alla proppar står det numera att ev kval ska anges i anmälan.

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
588
Senast: Snurrfia
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 224
Senast: Jeps
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 562
Senast: Fiorano
·
Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 247
Senast: Dessie2010
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sånger som du hatar
  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur