Kajsalisa
Trådstartare
Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med varit teori om vad som gäller på tävlingar vilket jag struntar fullständigt i eftersom jag är där bara för att göra en rolig aktivitet som säkert flera andra också är.Ja, det beror nog på. Vissa av oss kör inte så hårt, men det finns absolut deltagare där det känns som "här ska det tävlas" och man väljer liksom bästa i allt där man andas och lever agility typ. Känns som många av oss som kör med någon inriktning på tävling har s.k "off-breeds", annars har det varit väldigt mycket border collie och pudel på kurserna. Blåbärstävlingar låter riktigt kul och vi hoppas på att köra på det snart!
Jag märker att det har börjat krypa in lite i nosework, vilket är trist. Tävla är kul, men det känns som vissa kör rätt så hårt på träningen för att tävla om man fattar vad jag menar.
Jag tror även en del blir tvingade till att tävla och tävla alldeles för tidigt just för det är sån press.