kurser och utbildningar

aramis

Trådstartare
Går ni på mycket olika kurser och utbildningar?

Jag har inte gjort det. Jag har varit på en Clinic i NH för säkert 10 år sedan sen har jag tagit ridlektioner på ridskola och några privat.

Men nu har jag en massa energi att gå på olika kurser mm. (få bättre sits, tömkörning, ledarskap mm) Var letar man upp alla olika kurser som finns?
När man har hästen hemma i ett litet privatstall så rammlar man ju inte över kurser bara så där. I större stall så kan jag tänka mig att det sitter anslag lite då och då på anslagstavlor och så.

Så var ska jag leta?

Sv: kurser och utbildningar

Upplever det som du, står man i ett litet privatstall får man inte så mkt information om kurser/utbildningar.

Tips är ju att kolla med din tränare, kolla på nätet, kanske besöka en ridskola i närheten och kolla runt där.

Upplever det som du, står man i ett litet privatstall får man inte så mkt information om kurser/utbildningar.

Tips är ju att kolla med din tränare, kolla på nätet, kanske besöka en ridskola i närheten och kolla runt där.

Du har inget speciellt tips på var på nätet jag ska börja kolla? :)
Just nu så rider jag "bara" på ridskola och ja, jag ska höra efter där om någon har tips att komma med.

Vore ju toppen om det fanns sammlat på någon sida, eller tidning där man annonserade ut kurserna. Finns säkert, bara det att jag inte vet om det...

Googla på nätet!

Ex: hoppkurs + din kommun, besök närliggande ridskolors hemsidor, Tidningen Ridsport mm mm mm..

Lycka till!

Går ni på mycket olika kurser och utbildningar?

Jag har inte gjort det. Jag har varit på en Clinic i NH för säkert 10 år sedan sen har jag tagit ridlektioner på ridskola och några privat.

Men nu har jag en massa energi att gå på olika kurser mm. (få bättre sits, tömkörning, ledarskap mm) Var letar man upp alla olika kurser som finns?
När man har hästen hemma i ett litet privatstall så rammlar man ju inte över kurser bara så där. I större stall så kan jag tänka mig att det sitter anslag lite då och då på anslagstavlor och så.

Så var ska jag leta?
Skriv ett PM till mig! Jag kan ha något för mig! Eller jag snarare känner en som vet om ett super ställe! :p :angel:

Jag kan inte skicka PM till dig :confused:"Golden_Heart har valt att inte ta emot privatmeddelanden eller tillåts kanske inte att ta emot privatmeddelanden. Du kan därför inte skicka några privatmeddelanden till denna användare."

Men du får mer än gärna skicka ett PM till mig! :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 298
Senast: Gotthard
·
Utrustning Varning: LÅNGT PK-inlägg På en ridskola i trakten, där jag sporadiskt "tvingas" se på ridlektioner, (har nog bara sett dressyrpass...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 949
Senast: Ray
·
Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 478
Senast: annan1
·
Träning Hej! Jag vet kanske inte hur jag ska formulera mig för att detta ska låta vettigt. Vi tar det från början. Jag började rida ett...
Svar
13
· Visningar
2 926
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama