Kursavslutning *nöjd*

G

Galathea

Jag måste bara få berätta hur glad jag är idag! Vi har gått en "nybörjarkurs" med vår 6-åriga dobermanntik som vi har tagit över. Vi har haft henne i fyra månader nu ungefär men jag känner henne sen tidigare. Lite kort så var hon väldigt jobbig när vi tog henne, dom som hade henne innan gick t.ex. aldrig på promenader, lämnade henne ensam 12 timmar, stängde in henne i källaren o.s.v. vilket resulterade i en hund som var understimulerad, stressig och rädd för andra hundar. Dock aldrig opålitlig vilket gjorde att vi kunde ta oss an henne.

Hur som helst har vi som sagt gått en nybörjarkurs och hade kursavslutning idag med ett litet prov som betygsattes, mest för att få grepp om vad hundarna lärt sig och vad vi behöver jobba vidare på. Det var allt från kontaktövningar och sitt och ligg till gå fint i koppel, inkallning m.m. Ganska enkelt i mångas ögon men för en oerfaren hund ändå något att öva på. Och vi fick minsann 10 poäng av 10 på precis allt utom "vila dig", det har vi bara lyckats få henne att göra inomhus hemma. Och på helhetsintrycket fick vi 5 av 5. Såå stolt är jag nu! :D Det går framåt och det är så underbart! :banana: Nu ligger vovven och knaprar på sitt märgben och jag själv kommer vara nöjd i flera dagar. :p

Här är hon, vår duktiga lilla sessa: :love:

bddb3b07.jpg

Sv: Kursavslutning *nöjd*

Grattis!! Så skönt! Framför allt för hunden!!!! Tänk vilket liv hon sluppit ifrån. Lycka till i framtiden, hon kommer säkerligen att utvecklas mer och mer när hon inser att hon får vara med och slipper vara ensam halva dygnet :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 764
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 282
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 736
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka