Kunskaper om foder - några frågor

A

ang

... efter att ha läst diverse trådar genom åren så har jag funderat. Vissa "sanningar" har belägg medan andra verkar vara något högst subjektivt - liksom att analyser är suveräna eller totalt onödiga.
Så här kommer mina frågor ...
1. Vart och under hur lång tid har ni lärt er det ni i dag kan om foder?
2. Vilken vetskap/ kunskap hyllar ni högst?
3. Är det någon tidigare kunskap som ni nu omvärderat helt?

Sv: Kunskaper om foder - några frågor

ang skrev:
... efter att ha läst diverse trådar genom åren så har jag funderat. Vissa "sanningar" har belägg medan andra verkar vara något högst subjektivt - liksom att analyser är suveräna eller totalt onödiga.
Så här kommer mina frågor ...
1. Vart och under hur lång tid har ni lärt er det ni i dag kan om foder?
2. Vilken vetskap/ kunskap hyllar ni högst?
3. Är det någon tidigare kunskap som ni nu omvärderat helt?

1. Jag har lärt mig sen jag fick min första foderhäst ca 15 år sedan. Kunde då inget... Tycker idag att foder är väldigt intressant. Tagit del av andras och egna erfarenheter. Läst, läst, läst. Testat. Gått hästutbildning och läst foderlära. Det viktigaste är att försöka vara öppen för nya/andras tankar och erfarenheter. Det kan ju vara så att det jag lärt mig är fel...
2. Att hästen ska i alldra största mån få leva så naturligt som möjligt. Dvs när det gäller foder: fri tillgång på grovfoder! Inga "svält" foderstater.
3. Jag visten inte för femton år sedan vikten av att hästar alltid ska ha något att tugga på. Men jag vet inte om man kan säga att jag omvärderat... Jag visste helt enkelt inte och var inte särskilt intresserad av den biten. Gjorde mest som alla andra.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 543
Senast: Enya
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 345
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 501
Senast: machafuko
·
Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 371
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?