elaktroniqe

Trådstartare
Hur mycket kunskap om hästhållning och ridning tycker ni att man ska ha när man börjar på ett häsrgymnasium?

Sv: Kunskap.

nja spelar nog ingen roll, bara man e villig å lära sej, men sen tror ja man kommer lite i bakgrunden av alla andra som är bättre.. i min klass hade vi några som va nybörjare i ridningen men de fick rida i samma grupp å de gick väl bra, visseligen tyckte väl läraren de va jbbigt med höja å sänka hindrena hela tiden :D visseligen sluta dom som inte va såduktiga.

när jag började så hade jag ridit på ridskola i 9 år. så jag kunde bara grunderna om man säger så. resten lär man sig där, så lite ska man nog kunna.

Egentligen krävs ingen kunskap alls.
Du kan komma som en nybörjare och börja på hästgymnasium.
Fast det är nog lättare att orka med ett sådant gymnasium om man har erfarenheter av häst.

De flesta i min skola startade här utan att kunna ett skvatt om hästar i princip, Mer än att dom gick att rida på :D

Sen finns det några som tävlar på Sm nivå...

Malin

Liknande trådar

Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
350
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Kultur Jag är sugen på att försöka lära mig franska. Jag läste franska i 6 år i grundskolan, men det resulterade i mest teoretiska kunskaper...
Svar
15
· Visningar
734
Senast: mamman
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama