Min tik fick 9.Herregud, det finns alltså risk för 11 pirayor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min tik fick 9.Herregud, det finns alltså risk för 11 pirayor
Syns inget på tuttarna än ?Aptit har hon, men jag tycker nog att hon är lite tröttare och "mjukare", samtidigt som hon styr och ställer en aning mer i flocken och säger att hon måste få mer mat
Ska åka och ultraljuda om några dagar.
De är rätt töjda sen innan Tycker dock hon har liten kula på bukenSyns inget på tuttarna än ?
Herregud, det finns alltså risk för 11 pirayor
Löp påbörjat, veterinärbesök avklarat så nu hoppas jag denna hane vet lite bättre vad han pysslar med och inte mest slabbar på utsidan
Tanten är i finfin form, så i morgon reser jag iväg med henne till hanen och sen är det bara att hålla tummarna
Märker det i min ras också, att många helst tar vad som finns nära. Uppfödaren skulle hjälpa en tjej i Gbg att hitta en hane, han fick dock bo max en timmes körväg. Lycka till sa uppfödaren...en del har konstiga krav?Men alltså, kan man se någon som ser mer nöjd ut med livet än en hanhund som just har parat?
Med lite tur blir det bebisar om 9 veckor. Tyvärr inte mina, utan mentorns, men jag får ju följa med hela vägen ändå. En av de andra tikarna är också på gång, och om jag inte "får tag på" en annan valp till mig kanske det blir någon där...
Något jag tycker är fascinerande, som den stamtavlenörd jag är, är vilka hanar uppfödare väljer att para med. Jag har ett förstaval och en backup, och ibland ytterligare hanar "i kön", och funderar och tänker och klurar, och så ser man andra som "bara verkar ta det som finns nära", och ibland blir det bra och ibland dåligt.
Hur resonerar ni i urvalsprocessen?
Jag gallrar hårt på ett antal hundar som jag inte vill dubblera bak i stamtavlan, smalnar ner till kanske ett tiotal hanar och gallrar sedan på typ (och hälsoundersökningar med godkänt resultat). Den jag gillar bäst försöker jag ta reda på mentaliteten på, BPH görs inte än, och får jag inte reda på något konstigt där så har jag min drömkombo. I processen gallras en del ut på "onödiga" exteriöra grejer som pälsfärg eller -typ, men är i övrigt bra, vilket gör dem till bra backuper.
Problemet: jag bor där jag bor. Nästan alla griffoner här uppe kommer från min mentor, jag har lång resväg till önskehanarna och jag jobbar heltid utan möjlighet att ta ledigt med så pass kort varsel som det ändå är när det är parning på gång.
Jag har löst det med att skicka mentorn istället, hur gör ni?
Många frågor blir det, i en milslång text. Tack för att du läst!
Hur resonerar ni i urvalsprocessen?
Jag har löst det med att skicka mentorn istället, hur gör ni?
Märker det i min ras också, att många helst tar vad som finns nära. Uppfödaren skulle hjälpa en tjej i Gbg att hitta en hane, han fick dock bo max en timmes körväg. Lycka till sa uppfödaren...en del har konstiga krav?
Det är ju en nackdel som hanhundsägare att bo såhär "långt" norrut också. Men vi har mötts på halva vägen, eller lånat ut honom så han är hos tiken nån vecka. Vid parningen med den danska tiken så möttes vi hos mina hundars uppfödare och gjorde parningen där.
Finns det någon ungefärlig gräns för antalet djur för att en besättning ska räknas som stor?När jag letade hane till Karla så ville jag absolut ha en hane som jobbar på en stor besättning där han fungerar i skarpt läge, samt har en förare som tränar och utvecklar hundens fulla potential för att se att den är träningsbar.
Finns det någon ungefärlig gräns för antalet djur för att en besättning ska räknas som stor?
Så himla spännande att läsa om dina valpplaner och hur du resonerar. Jag hoppas verkligen att du spammar Buke med bilder och uppdateringar sen.
Jag kör plastlåda i början och rullar fleesfiltar och lägger runt kanterna och fäll/filt/lakan över (allt beroende på hur varmt det är). Så här års är det så varmt att jag inte vill ha helt skålformat, då det blir så varmt i mitt sovrum. Vet dock dom som köpt runda bia-bäddar och öppnat och skurit ut så det blivit skålformat.Det är dags att börja fixa valplåda. Hur har ni andra löst det? Jag vill gärna ha en lätt skålformad botten så de hamnar i mitten när de är små och ämliga, läste att en upp -och-nedvänd biabädd var bra? (med vattentätt överdrag på då).