En fråga från mig som är helt okunnig om det mesta inom avel och som uppstod när jag läste om Pollys valpar (ställer frågan här för det kändes rimligare än i ex Polly-tråden).
Men hur gör en med registrering av valpar som föds men inte överlever någon längre period? Räknas dessa valpar och registreras någonstans? Hur i så fall eftersom? Eller är det bara valpar som blivit över ett visst antal dagar som en ska ta upp så att säga?
Jag antar att det inom vissa raser kanske är viktigare att ha koll på hur många valpar som föds respektive hur många som överlever - om det nu finns raser där det är mer vanligt att alla valpar inte blir så gamla pga defekter/komplicerade förlossningar eller liknande? (Men det är ju som sagt bara antaganden från min sida)
Som redan beskrivet så finns det rutor för det. När det gäller tid för registrering blir det ofta först när de är framåt en 5 veckor för min del. Jag ska klura ut färg och hårlag (färg spelar mindre roll, hårlag väldigt viktigt) på dem innan jag skickar iväg pappret. (Dessutom ska jag klura på namn )