Kände på mig något var fel och gick upp och kikade till Polly och de små. Tänkte att väldans vad Polly blöder, men det var inte hon - det var en av valparnas navelstump som blödde
Kutade iväg och hämtade tråd och la i väteperoxid och knöt sen om stumpen som var lite märkligt svullen. Tvättade rent och hoppas nu det inte ska tillstöta några komplikationer. Som tur är så var det den förstfödde och fetaste och gott gry i honom - men mycket hann det bloda på kort stund Har fått byta rent i lådan pga detta.
Uppdatering: första knuten räckte inte och det fortsatte blöda. Tog en sytråd istället, men så jäkla svårt knyta det på liten valp som inte vill ligga på rygg
Håller på att sterilicera den minsta brödpåseklämman jag har att sätta fast i nödfall om det går. Stumpen är kort, men svullen och droppar blod. Såg efter han var rengjord stt stumpen var märkligt dvullen och röd, men hittade inga direkta fel då. När mamma tvättade honom senare så började nog gå upp och börja blöda. Den ser inte lika svgnagd som övliga navelstumpar vilket får mig fundersam
hoppas bara på litet bråck på navelstumpen och stt det sks gå att stoppa blodet utsn komplicationer. Orksr inte strul med nyfödda för dom dör nig lätt av blodförlust
nu gå in och se om jag får på klämman och att midern låter den vara ifred. Sen klicka på antibiotikasalva för att slippa ridkera att något skit kryper inåt valpen