Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Avelsdata verkar ha blivit galet? Det står olika inavelsgrader på min hund och på kullbrodern. Och den är plötsligt högre än förut? Nån som märkt nått?

Ja det är helt uppåt väggarna, det är nåt stort problem de har. Samma kombination har gått från 0 till 6 till 4 % inavel för mig idag när jag bara skulle testa om det funkade :meh: Så att jag avvaktar nog lite med att kolla igen tills de fått ordning på det..

Ja det är helt uppåt väggarna, det är nåt stort problem de har. Samma kombination har gått från 0 till 6 till 4 % inavel för mig idag när jag bara skulle testa om det funkade :meh: Så att jag avvaktar nog lite med att kolla igen tills de fått ordning på det..
Var 7,5% på min och 6,2 % på kullbrodern. Sen blev det 1,6% (vilket jag har för mig är rätt) vid provparningen. Helt crazy!

En ev valpintressent hörde av sig. Avser räddningshund i Norge. Erfaren förare. Bor "bara " nätta 197 mil här ifrån...längst upp i Nordnorge.
Mycket smickrande att hen ens ringde oss med tanke på att det finns två större brukskennlar i norra sverige, alltså typ 100 mil närmare. I Sverige är konkurransen om valpköparna stenhård på brukssidan så jag är bara glad att vi ens blev "nominerade" :D

Det har gått från fisksprattel till tydliga valpknölar som vänder sig om och rör sig i magen. När jag åkte i Fredags kändes magen stor men ändå "mjuk", nu är den definitivt spänd och hård, och värre lär det bli. 8-10 dagar kvar, beroende på när det tog sig.

20800162_10155021709338666_7668651512769403614_n.jpg

Och ja, bulorna på sidorna är mage, inte päls! :D

Det har gått från fisksprattel till tydliga valpknölar som vänder sig om och rör sig i magen. När jag åkte i Fredags kändes magen stor men ändå "mjuk", nu är den definitivt spänd och hård, och värre lär det bli. 8-10 dagar kvar, beroende på när det tog sig.

Du kommer då en hel flock med valpar :eek:

Kanske har du nämnt detta flera gånger men då har jag missat, men ska du behålla en liten? :D

Kanske har du nämnt detta flera gånger men då har jag missat, men ska du behålla en liten? :D
Räknar med att inte hitta hem till alla redan till vecka 8, så är lite beredd på att ha kvar ett par-tre tills de tänder. En SKA bo kvar, en hane om allt går enligt planerna. Sen ska det ut en tik på foder eller två med bibehållen avelsrätt, beror på köparna (och vad som föds!).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 937
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar