Kull- och utställningsplaner 2008

falukorw

Trådstartare
Snor från katt...

Hur ser det ut för er uppfödare. Har ni planerat några valpar i år? Några utställningar eller andra tävlingar/prov ni tänkt vara med på?

Sv: Kull- och utställningsplaner 2008

Har två parade tikar. Beräknad valpning 8-12 mars på båda. Räknar med att de ska komma i päls och form till åtminstonde augusti och då lär det bli utställningar för bådas del igen. Men kommer ev också att anmäla till världsutställningen för har jag riktig tur så har pälsen redan kommit tillbaka tills dess.

Snor från katt...

Hur ser det ut för er uppfödare. Har ni planerat några valpar i år? Några utställningar eller andra tävlingar/prov ni tänkt vara med på?

Väntar jämtvalpar och finsk spetsvalpar i år och har en hel del utställningar, viltspårsprov och jaktprov inplanerade i almenackan, samt vanlig träning av viltspår, kondition, lydnad etc.

Har en fodertik hemma nu som jag hoppas, peppar peppar, är med valpar. Hon är bara i v 4 så nu hålls här tummar, tår och tassar att de tecken man kan tro sig se verkligen finns där...:p.

Utställningsfronten ligger jag lågt med just nu. Har en liten hanvalp som ska ställas i Örebro nästa helg på sin första utställning (inoff), annars är jag nog mest en sån som bestämmer mig några minuter i tolv dagen innan anmälningstiden går ut:o

Gråhunden är anmäld och ska visas den 27 jan i Roasjö. Taxarna ligger jag lite lågt med ett tag. Men långhårstaxen ska visas på Världsutställningen, får se om det blir ngn innan där. Sen är det Tvååker och säkert ngt i höst. Hoppas på att hon blir parad till hösten sen. Ser framemot valpar i dec - jan.
Innan hösten ska vi förhoppningsvis fått två 1.or i viltspår till. Strävhåriga damen ska gå viltspår och ställas lite också.

Jag har en tik parad som beräknas valpa 29 februari. Hon tänkte jag ställa ut senare när hon kommit i päls igen. Annars har jag planerat in utställningar för i år som förr. Däremot blir det fler utställningar i norrland i år. Men världsutställningen är inplanerad i alla fall.

Ena tiken ska valpa om 2 veckor:bump: Tjock är hon så det räcker till...liite orolig att det är lite för många valpar...förra valpningen gick super lätt men då var det "bara" 9 st och förmodligen är de fler nu..

Ett Mh på den yngsta tiken ska göras, appell spår oxå under våren, div utställningar blir det oxå och förstås världsutställningen för alla 3 hundarna!!:bow: En start i högre spår för hanen ska göras i år!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 585
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 589
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka