Kull med 2 pappor

MissFideli

Trådstartare
Jag har för första gången hört om en kull nära som har 2 pappor. Min fd grannes katt.

Fler som varit med om det? Annars har man ju bara hört att det är möjligt.

I detta fall är det bondkatt (såklart), en svart mamma som fått svarta honor och sköldpaddshonor i samma kull. Inte möjligt vad jag vet, så det bara måste vara så.

Jodå, den kull som vår sköldpaddhona fick för några år sedan.

Grannens svartvita hankatt friade till vår kisse (bevittnat av granne) och mycket riktigt fick vi en identisk kopia av honom i Proppen. Det som däremot kom som en rolig överaskning var två röda honor.

Röda hanar hade ju kunnat ha sv/vita pappan, men honor behöver två röda anlag.

Lite senare när vi var ute och red såg vi en röd vildkatt i skogen, så vi antog att det var pappa nr 2.

De två röda honorna var mindre när de föddes än sina övriga tre syskon och som vuxna mer lika varandra i byggning än de andra tre.

Vi kan ju bara gissa vem som är pappa till de andra två, en sköldpaddshona och en svart hane m. vita tecken.

smaahussesmage5-1.jpg
xsangkattor2.jpg
xstolkissar2.jpg

Jadå, sambons föräldrars stallkatt brukar få riktigt skumma kullar. Det är en bruntabby och en bruntigré med vitt, båda dilutionsbärare. "De" har fått alla möjliga olika ungar, bla silver. (Som jag kan garantera att ingen av dem har)
Misstänker att det faktum att det i gårdens närmaste omgivningar finns tre-fyra fertila hanar till som ställer till det.

Ja , hade en grannhund som var blandning mellan collie och tax , den var dock den enda i sin kull för resten av kullen var blandning av collie och pudel!!!!!! :p :banana:

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 129
Senast: Badger
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 003
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
863
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 508
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka