Kul att se Fälttävlanshästar som bytat ägare och ryttare...

Sv: Kul att se Fälttävlanshästar som bytat ägare och ryttare...

vem är hästen på bilden? hänger inte riktigt med.....

den bruna alltså!?

Det är Eufraim som fio ville se bild på.

Haha, tur att ngn frågade, jag tänkte precis påpeka att det var Eufraim och Inte Riffe på bilden :angel: :o :D

Marcolio skrev:
Haha, tur att ngn frågade, jag tänkte precis påpeka att det var Eufraim och Inte Riffe på bilden :angel: :o :D

Vem är Riffe då?? Och hur kom Riffe in i sammanhanget :confused:

Det var Shady som nämnde honom här ovan ;)

Vem har Tariff då?

mimmi björesdorff

Jaha okey då vet jag :D

intressant att kolla på vilka som är anmälda till gärds...på deras hemsida står vilka som ska vara med! kul att allt kommer igång igen!

Mer intressant att notera vilka hästar som INTE är anmälda , särskilt i klass 1 och detta trots långt tävlingsuppehåll i både den svenska och internationella kalendern.

Såg att Amaretto skall ut igen :crazy:

tobbe ger sig nog inte i första taget..... :confused:

Jag fattar inte det heller, av 14 starter i *** så tror jag det var 5 hästar som rids av svenska landslagsryttare.. :crazy: Det har ju inte varit någon *** sedan Fountainebleau, och när är nästa? Någon som vet vilka svenskar (som är i Sverige nu då) som ska rida Badminton? Sara & Linda? Det är ju samma helg som Gärds, men de var anmälda i lägre klasser.
Visserligen tävling i Tyskland helgen innan, många svenskar som ska dit kanske?

Vad jag reagerade på var att Anna H skulle rida FJORTON hästar i Gärds!!! Visst, det är hennes jobb, men ändå. Hur bra jobb gör man om man ska rida så många hästar på en och samma tävling i fälttävlan. Men hon är kanske superwoman....

Japp, det är hon.. :D (inte alls partisk) Hon rider alltid en jäkla massa hästar på Gärds, det är ju hemmabanan. Nu ska ju alla försäljningshästar(naturligtvis) och flera egna unghästar säljas i vår, så hon vill väl starta så många som möjligt. Tur att hon har så himla duktiga hästskötare.. :angel:

Hur många kan hon ta med sig till Krille? hon måste ju ha en hel hög med hästar, eller är det mest försäljningshästar? kommer försäljningshästarna följa med eller stannar de kvar på bostallet?

Men det är ju uppdelat på fyra dagar, det blir i genomsnitt 3,5 om dagen :D Visst är det tufft men det finns fler som brukar ha 3-4 hästar som startar samma dag (alltså om det är en endagars menar jag, hoppas du förstår vad jag menar).

Hon får ta med sig så många hon vill (typ), men hon kommer nog ha 6-7 boxar tror jag. Snacke, Whiskey, Pops, Caramba (Snackes lillebror) och någon till av unghästarna som har varit bolagets. Sedan kommer hon väl ha några försäljningshästar, inte bestämt än.
De flesta hästarna som står på gården nu är försäljningshästar och en jäkla massa unghästar som är bolagets. Alla försäljningshästar och nästan alla unghästar ska säljas.
Det blir inte många hästar kvar på gården, C ska väl ha 2-3 stycken och kanske ta in några tillridningar/försäljningshästar (dressyr).

aicha skrev:
Tur att hon har så himla duktiga hästskötare.. :angel:

Absolut! Utan er hade det inte gått. :banana:

Sen är ju tävlingen på 4 dagar... 5 som mest ena dagen är ju mindre än vad hon red i söndags.

Jag tycker mer synd om arrangörerna som ska få ihop starttiderna. :angel:

Liknande trådar

Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
373
Senast: Corax
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 699
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 420
Senast: Solstig
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 783
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar