Kul att se Fälttävlanshästar som bytat ägare och ryttare...

R

rodie

Såg på startlistan till Udden och detta året är där ju jätte många hästar som har blivit sålda och som har bytat ryttare. KUL!

Sv: Kul att se Fälttävlanshästar som bytat ägare och ryttare...

Ja det är några stycken. Några speciella du tänker på?

Det var ju hur många som helst som hade ny ryttare, det är ju roligt när dom hästarna som är för gamla, för skadade etc för att hålla eller räcka till på seniornivå får en uppgift att lotsa nya orutinerade ryttare runt terrängbanorna, det är så det skall vara :bow:

Ja det var ju en hel del som hade nya ryttare :) Jag håller med Fio om att det är så det ska vara, äldre rutinerade hästar som hjälper yngre orutinerade!
Shady: Det var som sagt en del, de jag kommer ihåg ur minnet är bla Skott, Windy, Helia, Jatza, Piece of hope, och min hästs bror Ask. Det är säkert fler men det är dessa jag kommer på. Jag såg förresten att Kojana ska gå debutant med ordinarie ryttare?!

Ja Björn hade väl ett uppehåll förra året tror jag?? Han hinner väl inte tävla så värst mkt men han hade ju en hel del fina och bra terrängritter i ** för ett par år sedan så Lätt klass kanske man kunde tycka att han kunde starta :confused:

Felix oxå (om det är samma) sedan såg jag en intressant häst nämligen Eufraim, den var jag och provred när den var 6 eller 7 år (7 år sedan ) tror jag en fullblodshäst efter Ditton Wood (om jag minns rätt, en jättefin häst men som då inte gick igenom böjprovet, den hoppade allt i terrängen och var hyfsad i både dressyren och banhoppningen. Visserligen är jag mer än nöjd med Hille som jag köpte istället men det var ändå en häst som jag ville köpa och jag är rätt kräsen.
Jag har inte sett den någonstans sedan dess, är otroligt nyfiken på hur den ser ut idag faktiskt. Någon som har tid kan väl kolla på den (du) :angel:
Måste vara den för jag kan inte tänka mig att 2 hästar heter ett sådant ovanligt namn.

ja dem som fio skrev men sen finns det ytterligare några, vincent, cavall, eddison, try my daughetr, tariff....

Och fler tror jag säkert kommer dyka upp lite längre fram!

Jag får kolla på den i terrängen eftersom den dressyrar redan ikväll!
Jag tänkte också på felix men var inte heller säker på om det var samma felix :D

Ja det var ju några jag missade, men som sagt, jag tog det bara ur minnet. Det är alltid kul att se hästarna med nya ryttare :d
Standarden på hästarna i lätt klass är ju ganska hög, även om det är med nya ryttare!

Han står på Udden. Kan ta ett foto om du vill.

Tariff är såld och står också på Udden numera.

shady skrev:
Han står på Udden. Kan ta ett foto om du vill.

åhh gör han, ja ta gärna ett foto, hade varit kul att se hur han ser ut idag :)

Har fotat han idag, men är totalt utpumpad så det blir bilder i morgon eller på Måndag. Nelle lyckades jag fota på dressyren och hoppningen. Tant Agda däremot lyckades jag missa helt. Smulan har inte ens hört av sig eller varit framme och sagt hej.

Nu är vi precis hemkomna..det var en lååång bilfärd.. :cool: men det var det värt iofs :)

Haha, jag kunde inte med och skrika "shady" det fanns ju massvis med kepsmänniskor juh. :angel:

Jo det fanns det ju, men inte fler än jag som det stod Bukefalos Shady på. ;)

Red du en skimmel ponny i ridhuset på fredags kvällen straxt innan 21.00?

Jo det gjorde jag..red typ i 10 min, hade varit magsjuk hela dagen så hade ingen ork i kroppen. :( Som tur var blev jag bättre på lördagen och kunde trycka tillbaka den förbaskade vänsterbogen och få upp näsan på min lilla ponny (iaf på framridningen). :angel:

Senast ändrad:

Undra om det inte var dig jag stod och tittade på då.

Här har du honom

eufreim87.jpg

Tack så mycket, han är fortfarande jättefin (på bild iallafall) ;)

Förresten hur gick det för er alla som var där då??

Jodå han är fin för övrigt också.

Liknande trådar

Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
373
Senast: Corax
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 699
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 420
Senast: Solstig
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 783
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar