Kublasch ox?

Nocken

Trådstartare
Hej!
Jag har nyligen köpt en häst som är korsning arab halvblod. Uppfödaren till denna häst säger att hon ska vara efter en arabhingst med namnet Kublasch ox. Men jag har sökt och googlat efter denna hingst, men inte hittat någonting! Så finns det någon där ute som vet något om denna hingst så vill jag ta del av all information:) det jag vet är att han ska ha varit skimmel, och runt 20 år vid betäckningen. Min häst är 16 i år. Någon som vet nåt???
 
Sv: Kublasch ox?

Nej, det är ingen import. jag är inte säker på namnet, men det är det namnet jag fått av uppfödaren. kan hända att hingsten är oreggad. men det står väl inte ox bakom en oreggad eller icke renrasig arab?
 
Sv: Kublasch ox?

Jodå, det kan det göra, speciellt för så länge sedan. Jag luskade lite själv i gömmorna med kunde inte hitta något.
 
Sv: Kublasch ox?

Jag har också luskat runt men hittar inget, jag tror att det är något missförstånd kring namnet.

(och en häst med en arabförälder och en halvblodsförälder är inten korsning utan ett renrasigt halvblod eftersom arab är en tillåten inkorsningsras)
 
Sv: Kublasch ox?

På något vis känns namnet bekant. ...

Var i :rage: har mina papper och minne tagit vägen


:banghead::down::yuck::arghh:
 
Sv: Kublasch ox?

Men arabhingsten måste väl vara godkänd för halvblodsavel för att avkomma ska bli "renrasig"? Ursäkta knapplånet ....
 
Sv: Kublasch ox?

Nej, rasren handlar om vilka raser hästen innehåller, individerna behöver inte vara godkända. Däremot måste en hingst oavsett ras vara godkänd av ASVH för att ge gröna papper.
 
Sv: Kublasch ox?

Men är inte din häst registrerad? Vad står det i hästens pass, är den reggad som okänd? Arab/halvblod är ju som andra redan sagt ett renrasigt halvblod och borde varit reggad som det.
 

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 792
Senast: Ramona
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 538
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 369
Senast: tuaphua
·
Avel Hej Buke, jag har saknat er. ⭐ Om en bekant nyligen har köpt ett par rescue/djurrättsärende-/omhändertagna ponnyer via förmedlare –...
2
Svar
21
· Visningar
3 457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp