Kryddört-sax

vippan

Trådstartare
Såg på ett matlagningsprogram en fiffig sax man har till färska krydder/örter. En sax med flera blad som klipper. Har hittat en säljare på nätet men är det någon som vet om man kan köpa den i en butik och i så fall var?
Jag har bara kollat på stormarknaden här hemma och de hade den inte. Kanske någon mer välsorterad butik...?
 
Sv: Kryddört-sax

Såg i ICA Kuriren att någon av deras reportrar testat den - och konstaterade att den var svår att rengöra då det fastnade mellan saxbladen...

Jag använder alltid ett glas eller liknande när jag vill finklippa kryddörter - klipper man nere i glaset går det snabbt och lätt att få den så finklippta man vill ha. Både glas och vanlig sax är lätta att diska - och man slipper ha en extra pryl i köket!:idea:
 
Sv: Kryddört-sax

Såg i ICA Kuriren att någon av deras reportrar testat den - och konstaterade att den var svår att rengöra då det fastnade mellan saxbladen...

Jag använder alltid ett glas eller liknande när jag vill finklippa kryddörter - klipper man nere i glaset går det snabbt och lätt att få den så finklippta man vill ha. Både glas och vanlig sax är lätta att diska - och man slipper ha en extra pryl i köket!:idea:

Hmm det har jag inte tänkt på, det där med rengöringen... men nu är det en present så det slipper ju jag :angel:
 
Sv: Kryddört-sax

Jag använder alltid ett glas eller liknande när jag vill finklippa kryddörter - klipper man nere i glaset går det snabbt och lätt att få den så finklippta man vill ha. Både glas och vanlig sax är lätta att diska - och man slipper ha en extra pryl i köket!:idea:

Smart! :idea: Det ska jag prova, tack för tipset.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
582
Senast: AraSlei
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 169
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 958
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 368
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp