Krukväxter som tål kyla?

Chili

Trådstartare
Jag skulle vilja ställa in lite krukväxter i fönstren i torpet, men där finns ingen uppvärmning just nu. Jag ska skaffa ett element som kan hålla lite plusgrader, men det kommer ju inte motsvara den värme som normalt är i ett hus. När jag är där och grejar på dagarna eldar jag, men det är en öppen spis och den värmer inte så bra.

Finns det några växter som tål sådan behandling? Jag har ett litet olivträd, skulle det trivas bättre där kanske än hemma i värmen?

Sv: Krukväxter som tål kyla?

Det låter som ett perfekt ställe för vintervilande växter!

Perlargoner, fuchsior, olivträdet - det finns säkert massor av växter som skulle uppskatta miljön. Kanske höra dig för hos vännerna och erbjuda vinterplats hos dig :D

Pelargoner älskar att ha det så! Ljust och kallt, men inte minusgrader, är perfekt för dem om vintern.

Oliv- och apelsinträd kan säkert funka också, om det är tillräckligt ljust.

Låter också helt perfekt för cyklamen, de tål ett par minusgrader också ifall det skulle bli kallt nån gång.

De flesta sydeuropeiska växter helt enkelt, rosmarin t ex skulle nog klara sig.

Cyklamen och oliver låter ju bra! Har just spenderat två månader boendes i ett hus med minst fyra pelargoner i varje fönster... Så trött på dem! :p typiskt att de skulle passa så bra. Mammas olivträd verkar inte må så bra så den vill säkert flytta dit! Tack för tipsen. :)

Du får expressa ner dem till Småland. ;) Min kära mor hade visst lite pelargoner som nog kan få flytta in över vintern!

Mot Småland! Är ju smålänning i exil, så jag får väl masa mej neråt men bilen full av växter :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 688
Hemmet Jag köpte mitt hus för ett halvår sedan så jag har inte hunnit bo där så länge. För att värma huset har jag en vedspis i köket (utan...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
10 263
Senast: Sonic76
·
Hemmet Jag och sambon har fått ett litet annorlunda boendeförslag på en stuga som finns till salu. Stugan är en kolonistuga på 50 kvm och fd...
Svar
10
· Visningar
6 203
Hemmet Vi har ett sött litet hus från 1963 i en liten ort i NV Skåne, hyggligt nära några större städer på gränsen till maxavstånd för att...
2
Svar
32
· Visningar
3 695
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?