Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lägga en extra tråd uppepå stolparna, kanske inte ens behöver vara el i just den, bara i dom som annars finns (om ni har el?)
hon fodras 5 ggr/dag.
Vi hade det ett tag men hon tuggade lite längre ner på stolpen istället
Hur mycket krubbiter hon?
Jag har själv ett sådant fullblod sedan 5,5år. Jag har testat lite olika varianter, inte rem, rem inne, rem jämt.
Hon bet aldrig ute förut, men efter ett sommarbete så började hon
Hon går heeeelt in i sig själv, struntar i maten och allt annat, som i trans. Så nu har hon remmen på jämt. Jag upplever det som att det ger henne ett lugn.
Förut snappade hon luft när jag borstade henne och tog av remmen, men nu gör hon inte sådant när hon slipper remmen.
Jag tycker att du ska hindra henne att bita, iaf periodvis. Det är inte nyttigt för hästen att stå dubbelvikt och suga luft. Musklerna blir helt spända.
Sedan remmen åkte på min så har hennes rygg blivit så mycket bättre och underhalsen är inte alls så som den var.
Viss, jag har förändrat ridningen, men hon hade så ont i ryggen att jag bara kunde borsta med mjuk borste.
Får hon havre? Hösilage? Sådant kan vara "problem" för krubbitare. Samt morötter, finns ett ämne i morötter som utlöser det hela!! (läst i SLU-forskning!)
Men nu till tipset
Vi har som stora gummislangar runt stolpen (skär ett snitt och trä på).
Då sabbar hon inte stolpen men kan ändå krubbita om det är det du vill
Hon krubbiter OCH äter upp stolparna.
Sätt konservburk på stolpen och spika fast burken på stolpen - stoppar inte bitandet och inte särskilt snyggt men skyddar stolpen.
Trä extra tråd mellan översta och nedersta ringisolatorn - borde skydda stolpen något, förutsatt att det är el i extra tråden
smart men det smakar ju så jäkla illa