Krosskada "framsidan av hasen"

Ozen

Trådstartare
Hej, i slutet av September förra året blev min häst sparkad i hagen och fick en "fraktur" (några krossade benbitar) på framsidan av hasen, höger bakben. Skadan är ganska nära en led och vi vet inte hur lång tid det kommer att ta innan hon är bra igen.

Hon blev bättre och slutade gå kort i steget, men igår fick vi ett bakslag då hon började gå kort i steget igen. Åter in i sjukhagen....

Är det någon som har erfarenhet av en liknande skada? hur lång tid det tog osv. Finns det nått man kan använda sig av för att hjälpa läkningen? (t.ex. back on track)

Tack mvh Josse

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 011
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 915
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 007
Senast: Jamtland
·
Kropp & Själ Skulle behöva lite tips… Runt år 2000-2001 kanske så blev jag sparkad i ländryggen i en fotbollsmatch, oprovocerat. Jag ramlade framåt...
2
Svar
22
· Visningar
2 380
Senast: illusion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka