R
Raderad medlem 68338
Tro mig, det är otroligt mycket fetthat i sociala media. Jag är faktiskt förvånad över att man ens kan missa det.
Vi måste läsa på olika ställen/plattformar isf!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tro mig, det är otroligt mycket fetthat i sociala media. Jag är faktiskt förvånad över att man ens kan missa det.
Om du inte sett det beror det naturligtvis på vilket flöde du har.Jag har aldrig sett det på sociala medier, varken instagram eller facebook. Däremot det motsatta mot smala. Däremot kan jag tänka mig, som jag skrev att det är blickar och prat bakom ryggen, vilket såklart är sårande. Och inte minst det att det kanske inte finns storlekar i butiker och sånt, det är ju ett mer strukturellt problem. Menar du att normala människor går fram på stan och säger att folk är feta? Räknar bort småbarn och gamlingar som saknar sociala skills.
Om du inte sett det beror det naturligtvis på vilket flöde du har.
Det händer absolut, angående det sista.Jag har aldrig sett det på sociala medier, varken instagram eller facebook. Däremot det motsatta mot smala. Däremot kan jag tänka mig, som jag skrev att det är blickar och prat bakom ryggen, vilket såklart är sårande. Och inte minst det att det kanske inte finns storlekar i butiker och sånt, det är ju ett mer strukturellt problem. Menar du att normala människor går fram på stan och säger att folk är feta? Räknar bort småbarn och gamlingar som saknar sociala skills.
Det händer absolut, angående det sista.
Dessutom, om en följer några kroppspositiva konton tex, så är det verkligen svårt att missa allt hat och förakt desss utsätts för. Framförallt när personerna delar med sig av alla privata meddelanden dom får där hatet verkligen flödar. Jag blir liksom dels chockad över att större personer är så provocerande men också förvånad över hur någon ens kan missa det?
Du har fel i en hel del där, som sagt, fördomar igen. Tydligen är det helt okej att tjocka får uttala sig om hur det är att vara smal och får säga vad som helst om dom, saker som inte stämmer övht.
Det finns gott om fetthat i kommentarsfält. Både helt öppet och förtäckt i sk "omtanke" och behov av att förklara för den feta att hen minsann är ohälsosam. Sistnämnda kan jag tänka mig ofta passerar obemärkt för oinvigda.Jag har aldrig sett det på sociala medier, varken instagram eller facebook. Däremot det motsatta mot smala. Däremot kan jag tänka mig, som jag skrev att det är blickar och prat bakom ryggen, vilket såklart är sårande. Och inte minst det att det kanske inte finns storlekar i butiker och sånt, det är ju ett mer strukturellt problem. Menar du att normala människor går fram på stan och säger att folk är feta? Räknar bort småbarn och gamlingar som saknar sociala skills.
Ja, det hatet tycker jag också är fascinerande. Jag avskyr min kropp och anser att jag är fet men det är ju vänt åt mig själv, dvs en del av mitt självförakt som resulterat i ett självskadebeteende.
Hur andra ser ut är något jag inte lägger mig i. Det brukar förvåna många eftersom de tror att jag ska ha problem med de som är överviktiga pga mina åsikter när det gäller min egen kropp. Så är verkligen inte fallet.
Ja, folk kommer fram på stan och säger att man är fet. Eller så skiter de i att komma fram och ropar efter en istället.
Själv ska jag ju göra en gastric bypass nästa månad. Ett av mina större mål är just att kunna ta en promenad ifred.
Oj, vad tråkigt att vakna och se att tråden har utvecklats på et såhär tokigt sätt. Jag som verkligen hade hoppats på en saklig, seriös diskussion om hur vi - män som kvinnor, stora som små - hanterar kroppshetsen på en daglig basis. Inte snack om kalorier, BMI och huruvida det är värst att vara för stor eller för liten.
Det enda jag skrivit är att hur man än ser ut så är det fel mer eller mindre, antingen är man för stor eller så är man för liten. Efter allt jag upplevt inom många delar av livet är att det finns mycket fördomar mot smala. Visst, samma problem som överviktiga är det inte men ändå liknande.Men snälla - det måste ju gå att skilja på strukturella förtryck och individuella människors enskilda upplevelser i samhället? Det är ju fakta att smala människor inte utsätts för strukturella förtryck, finns liksom hur mycket forskning på det som helst - det blir ju bara löjligt att kalla fakta för "fördomar mot smala"?
Men det är ju precis det du gör nu, du förminskar många smalas upplevelser i vardagen och deras upplevelser. Jag vet en som inte ens fick ett jobb på strömsholm för ett par årsen för att hon var för smal och det såg fel ut och dom vill inte att någon representerar dom så.Jag har också fått höra massor av gånger att jag borde äta mer, och ja, visst är det tröttsamt - men inte sjutton går jag runt och tror att det finns ett allmänt förtryck mot smala människor i samhället? Inte heller försöker jag förminska människors upplevelser som faktiskt drabbas av detta förtryck.
Det enda jag skrivit är att hur man än ser ut så är det fel mer eller mindre, antingen är man för stor eller så är man för liten. Efter allt jag upplevt inom många delar av livet är att det finns mycket fördomar mot smala. Visst, samma problem som överviktiga är det inte men ändå liknande.
Men det är ju precis det du gör nu, du förminskar många smalas upplevelser i vardagen och deras upplevelser. Jag vet en som inte ens fick ett jobb på strömsholm för ett par årsen för att hon var för smal och det såg fel ut och dom vill inte att någon representerar dom så.
Så himla tråkigt att smala människor inte verkar få uttrycka sina upplevelser i samhället och livet, ens upplevelser är inte lika illa pga att man inte är överviktig.
Jag och många jag pratat med som är naturligt väldigt smala har upplevt mycket skit från alla håll pga vikten, det är inget inbillat. Du skriver ju mer eller mindre att smala aldrig drabbas av något förtryck. Det är ju löjligt, jag förminskar ingen överviktigs upplevelser, däremot så förminskar många mina och andras upplevelser.
Detta var väl en tråd om hur och om man upplever problemen med kroppshetsen och jag skriver bara att ja, det upplevs även om man inte är överviktig.
Jag tycker att om man själv inte upplevt strukturellt förtryck och inte har något bättre att säga än "men jag då" bör man nog sätta sig ner i båten lite faktiskt.
Det finns gott om fetthat i kommentarsfält. Både helt öppet och förtäckt i sk "omtanke" och behov av att förklara för den feta att hen minsann är ohälsosam. Sistnämnda kan jag tänka mig ofta passerar obemärkt för oinvigda.
Lady Dahmer tog upp det på instagram häromdagen, hon brukar annars moderera bort hatet.
Ja, folk kommer fram på stan och säger att man är fet. Eller så skiter de i att komma fram och ropar efter en istället.
Själv ska jag ju göra en gastric bypass nästa månad. Ett av mina större mål är just att kunna ta en promenad ifred.
Vilka är det som säger så ?"riktiga män gillar kurviga kvinnor"
Spelar det nån roll?Vilka är det som säger så ?
Näe, men jag misstänker att det är "kurviga kvinnor"...Spelar det nån roll?
Näe, men jag misstänker att det är "kurviga kvinnor"...