H
Havannis
Hej,, viisst verkar fälttävlan vara roligt, jag har själv alltid velat prövat på det. Men all kritik mot fälttävlan och alla döds olyckor och olycksfall gör mig väldigt rödd att tänka på att det är en farlig sport. Självklart är vell allt med hästar att göra farligt, men det är inte som själa hoppningen då hinderna går att riva. Håller själv på med hoppning och man vet ju om hästen slår i en bom så rivs den, men i fälttävlan så går ju inte hinderna att riva och om hästen skulle slå i hindret så rivs ju inte hindret och hästen kan ju då fastna med benen istället och sluta som många tragiska olyckor inom fälttävlan oftast slutar att ekipaget ramlar omkull och det slutar ju som oftast inte så lyckligt. Både ryttare som hästar göra illa sig. Det finns många grenar inom hästsporten som är farlig vi har ju även steeplechase som det händer mkt inom, men det har hänt mycket inom fälttävlan nu på slutet. Som jag läste i en artikel att en annan sport med så mkt döds olyckor och olycksfall skulle tas bort!
Ett exempel är den tragiska olyckan som hände i Bollnäs förra året.
Elin dog av det kraftiga fallet och hästmänniskor och även icke hästmänniskor kunde inte hålla tårarna borta av den tragiska ridolyckan som hände i fälttävlan. Kritiken mot fälttävlan har växt och det är synd att det skall hända så mkt olyckor och speciellt när människor dör på cuppen. Usch, det är hemskt. Jag har hört att dom funderar ju på att göra rivningsbara hinder i fälttävlan, men varför har dom inte gjort det tidigare?
Jag tycker fälttävlan verkar som en rolig gren har inget emot det egentligen. Men man blir ju rädd av allt som händer och just inom fälttävlan händer mkt!
Vad tycker ni? Tycker inte ni att det är hemskt allt som händer?
Som ngn sa till en tidning att en annan sport med så mkt dödsfall skulle tas bort! Jag tycker det skulle vara synd, men vad kan man liksom göra åt allt som händer egentligen?
jag får rysningar av alla dödsfall och det som hände i bollnäs får mig att gråta varje gång jag tänker på det. Ska det fortsätta såhär?
MvH Jessica
Ett exempel är den tragiska olyckan som hände i Bollnäs förra året.
Elin dog av det kraftiga fallet och hästmänniskor och även icke hästmänniskor kunde inte hålla tårarna borta av den tragiska ridolyckan som hände i fälttävlan. Kritiken mot fälttävlan har växt och det är synd att det skall hända så mkt olyckor och speciellt när människor dör på cuppen. Usch, det är hemskt. Jag har hört att dom funderar ju på att göra rivningsbara hinder i fälttävlan, men varför har dom inte gjort det tidigare?
Jag tycker fälttävlan verkar som en rolig gren har inget emot det egentligen. Men man blir ju rädd av allt som händer och just inom fälttävlan händer mkt!
Vad tycker ni? Tycker inte ni att det är hemskt allt som händer?
Som ngn sa till en tidning att en annan sport med så mkt dödsfall skulle tas bort! Jag tycker det skulle vara synd, men vad kan man liksom göra åt allt som händer egentligen?
jag får rysningar av alla dödsfall och det som hände i bollnäs får mig att gråta varje gång jag tänker på det. Ska det fortsätta såhär?
MvH Jessica
Senast ändrad av en moderator: