Kriterieauktionen..

Sv: Kriterieauktionen..

Finns ju inget att äta där :mad:
Och trångt och j-igt...:mad:

Men vi "gratisåt" ju gott vid fint dukat bord förrförra året, medan våra gubbar visade hästar.;)
Är det inga föreläsningar i år så att du kan snika till dig en lunch :idea:

Synd att ni ska dit på lördagen. Vi har torsdag och fredag i år.

Någon som vet om aktionen sänds live som en gjort tidigare år??

Men vi "gratisåt" ju gott vid fint dukat bord förrförra året, medan våra gubbar visade hästar.;)
Är det inga föreläsningar i år så att du kan snika till dig en lunch :idea:

Det undrar jag också. Vad ska jag sysselsätta mig med där ute hela dagen?

KL
Idag packar vi och förbereder oss för 3 dagar auktion. Vi säljer alla 3 dagarna så på söndag är det nog inte så mycket fart i oss... :D

Någon som vet om loppen på Valla sänds ute på auktionsområdet under dagen? Det borde de väl göra?

Finns det uppdaterade resultat vart eftersom hästarna säljs? eller måste man vänta på slutresultatet över alla hästarna på asvt..

Vad tror ni om priserna på årets auktion? Känns VÄLDIGT oroligt med finansmarknaden. Den står ju för en stro del av kapitalet som ska omsättas på auktionen. Just nu är det väldigt stormigt och det kanske blir lugnare om några veckor, men auktionen är redan om några dagar (imorgon). Det finns ju även en underliggande oro kring spelmonopol och ovissheten kring vad det kan innebära. Jag är i alla fall glad att jag redan sålt min 1-åring...

Hur känner ni som ska sälja på auktionen?

Jag tror det kommer att bli längre priser än på mycket länge. Är jag realist eller pessimist?

Jag tror att du är realist, tyvärr. När det är kris i ekonomin på väg in så är det sådana här grejer, som dyra intressen, som slår tillbaka. Jag tycker redan i år att det har varit mycket återrop och lägre priser på aktionerna än vanligt (kan vara min egen inbillning dock), och tror inte att det blir bättre i helgen. Tyvärr.

Svarar fler:

ASVT brukar uppdatera sin resultatlista på nätet vartefter auktionen fortgår.

Live på nätet tror jag bara det brukar vara på elitauktionen, har för mig att det är Menhammar som står för det då!

Många säljare kommer nog att åka hem mycket besvikna tror jag, antingen med hästen/hästarna med sig hem eller sålda för summor under fölavgiften!

Det finns inga listor under auktionsresultat än.. måste man logga in? är det någon som hittar sidan så kan ni väl lägga in en länk här...

Har för mig att det inte brukar finnas någon länk förrän auktionen har börjat!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Äntligen är jul och nyår över. Det är en vånda varje gång. Men nu kan man luta sig tillbaka och invänta ljusare tider. Om en månad så...
Svar
3
· Visningar
1 549
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka