Kriterieauktionen..

Humelibumlan

Trådstartare
Så, snart är det dax :)

Vilka ska dit?
Vem blir årets dyring?
Vilken hingst blir årets "flopp"?

Och alla andra tänkbara frågor ni kommer på ;)

-Själv vet jag inte än om jag ska dit.
-Har bara kommit till häst 4 i katalogen
-På axevalla var marknaden Mättad på Rite on Line.. så, jag gisar på att den fortsätter vara det och att man kan hitta fynd bland dem.

Sv: Kriterieauktionen..

Vi ska dit på lördagen med två åringar.
Fasar för den dagen då jag inte alls gillar varken platsen eller arrangemanget :mad:

AM

Finns ju inget att äta där :mad:
Och trångt och j-igt...:mad:

Och så blir dagen hur lång som helst då vi går ut med nummer ett.
Sedan är det bortåt 80 nummer emellan innan nästa ska in..:crazy:

Man ska vara där jättetidigt och säkert blir det spöregn så att massa vatten bara öser in i boxarna.
Blir säkert även en massa knott och kaffet ser ut som tjära..
Korven vidbränd och slut på senap..

Vill inte!
Naffa tjurig

AM

Man ska vara där jättetidigt och säkert blir det spöregn så att massa vatten bara öser in i boxarna.

Vill inte!
Naffa tjurig

AM

På pricken. Vi kan sura ikapp du och jag.

Jag är lika sur men har lovat en god vän som ska sälja en åring som står här hos mig att följa med henne dit.

Men det blir roligt att träffa folk!

Vill inte!
Naffa tjurig

AM

haha:rofl:
Men du kan ju äta godis som de ställt ut lite här och var, så var det på Axevalla iaf och en som gärna besökte de ställena var Mr Untersteiner a.k.a Godismonstret :D

Nähädu!!
Det är bara lakritz i grönt papper. Smakar f-n!! :crazy:

Jag vill ha:

Kaffe med socker och riktig mjölk och köttbulls-smörgås till frukost när jag kommer dit.
Och det ska vara rödbetssallad på. Brödet skall vara färskt.

Till lunch kanske en fräsch kycklings-sallad eller nåt liknande.

På kvällen vill jag kunna välja mellan tre olika varmrätter där åtminstånde en av rätterna har kokt potatis.

I stället får jag välja mellan seg och vidbränd hamburgare storlek 5 krona utan nåt grönt i.
Eller annars äcklig choritzo som man bör vara skapt som en häcksax för att kunna bita av..

AM

Vill inte!
Naffa tjurig

AM

:laugh: Ha ha! Tycker du verkar vara en rolig prick! Nej, inte fanken är det kul att tillbringa en lååång dag i en rörig stallgång. Brukar ofta misslyckas med att klä på mig rätt så att jag dessutom fryser. Men det är så roligt att studera folk, brukar prata med ditt o datt. Ofta frågar min lille man (med beundran) om jag vet vem jag pratat med. Nej:p, säger jag då (för jag kommer från "ridsidan" och känner inte igen så mga travkändisar). Jo, svarar mannen, det var N.N dvs. namnet på ngn travtränare som jag inte kände igen. :cool: Men jag är en jäkel på att sälja hästar iallafall ;)! Menhammar brukar jag gå och "äta godis" hos. Tips kanske??:banana:

Vad var de ludde kallade dom som gick o åt på hans auktion o struntade i att handla ;-)

Ok.. du sålde häst alla fall :-D

KL
Vi ska dit med 22 hästar,så nu putsas det och fixas som tusan.. :D JAg har träningsvärk i armar och axlar av allt ryktande,men fina blir dom! :banana:

kl

Vi ska väl inte handla i år men förmodligen ska vi dit. Heidi ska anmälas till 2 års loppet på söndag och Hunter ska kvala på onsdag....det är väl lite för optimistiskt att tro han kvalar in , men det körs ju ett conolation i annat fall... :D

Vi hade tänkt åka dit på fredagen och lördagen. Om vi ska handla vet jag inte än, vi får se helt vad de släpps för...

Jag skulle vilja ha nummer 339 (på lördagen). Tyckte väldigt mycket om den mamman när hon sprang på banan. Sista hästen på lördagen skulle jag också vilja ha, vill ju ha en Tap In´are, humör eller inte:D...

Men det finns ju så många, och jag har inte orkat gå igenom katalogen. Vi har ju inte heller några supersummor vi kan erbjuda, så då gör man kanske bättre fynd på sidan om:confused:...

Jag ska dit på lördagen och titta dvs. om inget strular....
Ska inte köpa för det tillåter varken maken eller ekonomin, men skulle gärna vilja ha Staffan Palema, kat.nr. 336 av helt personliga skäl

Vi hade tänkt åka dit på fredagen och lördagen. Om vi ska handla vet jag inte än, vi får se helt vad de släpps för...

Jag skulle vilja ha nummer 339 (på lördagen). Tyckte väldigt mycket om den mamman när hon sprang på banan. Sista hästen på lördagen skulle jag också vilja ha, vill ju ha en Tap In´are, humör eller inte:D...

Men det finns ju så många, och jag har inte orkat gå igenom katalogen. Vi har ju inte heller några supersummor vi kan erbjuda, så då gör man kanske bättre fynd på sidan om:confused:...

Annars har du nr 183 , "Lill-Alice" på fredagen.....

I övrigt ska jag dit, ska hjälpa ett par skåningar att visa hästarna innan auktionerna på torsdagen..

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Äntligen är jul och nyår över. Det är en vånda varje gång. Men nu kan man luta sig tillbaka och invänta ljusare tider. Om en månad så...
Svar
3
· Visningar
1 549
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka