Jag håller med och förstår inte hur en tråd om rysslands invasion av Ukraina helt plötsligt börjar handla om "stackars" ryssar som inte vill kriga. Starta en annan tråd ifall ni söker medhåll på den fronten, men mina sympatier kommer dom då aldrig få så behåller era sympatier för er själva.
Som sagt, jag rekommenderar er att se dokumentären om butcha. Den finns att se på SVT play.
Jag har bistått med förnödenheter till ukrainare och har även fått berättat riktiga hemskheter från bland annat en gynekolog från mariupul hur till och med barn blivit våldtagna av ryssar
Det där folket kommer aldrig någonsin ha min förlåtelse eller förståelse iallafall och jag hoppas att dom får smaka på samma vidriga medicin. Som någon så fint skrev, det finns inget fint i krig, just därför önskar jag ryssland exakt samma hemskheter, terror och skräck som dom påtvingat ukraina. Mina sympatier dog samma sekund som dom bombade sönder ukraina.
Det finns väldigt mycket information om vad som händer och alla vidriga krigsbrott ryssarna gjort ett klick bort.
När till och med krigsfotografer som varit i Afghanistan, Syrien och många andra krig säger att kriget i Ukraina överträffat dom alla, ukraina har fått ta emot mycket hårdare artilleri, beskjutning och ännu tyngre vapen/bomber etc, ja då är det illa.
Detta sker i Europa just nu och ingen av oss vet hur det här kommer sluta. Jag är riktigt orolig och blir provocerad av att det inte tas seriöst av så många människor.