Putin kan nog göra så att han annekterar dom där områdena i Ukraina som han vill ha och sedan mobiliserar Ukrainare i dom områden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi får bara hoppas att det ger lite större motstånd än att googla hur man lämnat landet. det är upp till ryssarna att sätta stopp för deras sjuka diktator.Det går inte så bra för Putler, känns inte riktigt som han har folkets stöd längre.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wA8vdn/efter-putins-tal-rusning-efter-resor-ut-ur-ryssland
Bränner han av ett kärnvapen lär det bli så.Kan Putin och hans anhängare inte bara gå och dö själva istället. Hoppas att detta blir hans död.
Nu är det ju inte nån större mängd som de kommer mobilisera, och de är ju också redan utbildade. Sannolikt är det kontraktssoldater, som inte förlängt sina kontrakt man är ute efter.På samma tema som artikeln @Mia_R länkade men även diskussion om varför mobilisering inte kommer fungera.
Textat på engelska
Det är ju åtminstone 300.000 han vill mobilisera. Hittills har det ju gått sisådär med mobilisering så frågan är om han hittar dessa personer som ska rycka in. Verkar ju inte vara någon rusning för att få deltaNu är det ju inte nån större mängd som de kommer mobilisera, och de är ju också redan utbildade. Sannolikt är det kontraktssoldater, som inte förlängt sina kontrakt man är ute efter.
Men Ryssland har inte nån större mängd materiel att utrusta soldaterna med, så det blir den här övningens kefflänk.
Och för de här omröstningarna på ockuperad mark kommer det inte heller att betyda nåt, då dessa nymobiliserade soldater inte kommer hinna fram i tid.
Nej, rusningen är ut ur Ryssland snarare.Det är ju åtminstone 300.000 han vill mobilisera. Hittills har det ju gått sisådär med mobilisering så frågan är om han hittar dessa personer som ska rycka in. Verkar ju inte vara någon rusning för att få delta
Tycker det verkar varit rusning till att inställa sig på sina krigsplaceringar i utlandet.Det är ju åtminstone 300.000 han vill mobilisera. Hittills har det ju gått sisådär med mobilisering så frågan är om han hittar dessa personer som ska rycka in. Verkar ju inte vara någon rusning för att få delta
Fler och större protester behövs,Stora protester i St Petersburg
Vad är det där för app/sida?Visa bifogad fil 100976
JAg tycker synd om alla ryssar som lever med hotet att åka till fronten!
För att dom är ryssar?Fler och större protester behövs,
Vad är det där för app/sida?
Jag tyckte inte synd om dom alls faktiskt. Jag tycker synd om alla barn, kvinnor män och djur som blir mördade oxh torterade av män som vägrar stå upp för fred.
google analytcisFler och större protester behövs,
Jag tyckte inte synd om dom alls faktiskt. Jag tycker synd om alla barn, kvinnor män och djur som blir mördade oxh torterade av män som vägrar stå upp för fred och demokrati. Dom har inget val men det har faktiskt ryssarna. Dom kan vägra att kriga och dom kan protestera.
Om inte dom gör det, vem ska då göra det?
Det går väl alldeles utmärkt att se att det skapas lidande på flera olika håll här.Fler och större protester behövs,
Jag tyckte inte synd om dom alls faktiskt. Jag tycker synd om alla barn, kvinnor män och djur som blir mördade oxh torterade av män som vägrar stå upp för fred och demokrati. Dom har inget val men det har faktiskt ryssarna. Dom kan vägra att kriga och dom kan protestera.
Det får stå för dig. Jag känner inget medlidande efter att ha sett hur ryssar torterat, våldtagit och mördat civila, lika lite som jag känner medlidande för islamister som blivit radikaliserade att spränga sig själva på ett torg. Det är terrorism och inte ett krig Punkt.För att dom är ryssar?
Det är klart det är vidrigt synd om de ukrainare som blir oskyldigt drabbade, men jag tycker även synd om de ryssar som tvingas ut i krig mot sin vilja.
Det finns inget fint med krig!
Jag har uppfostrats med en genuint ryss hat, men det hindrar inte mig från att känna sympati för de som ska strida för något de inte vill ha del i! Släkten förlorade enorma tillgångar när de tog Petsamo och mina äldre släktingar förlät dem aldrig.Fler och större protester behövs,
Men är det dessa ryssar du tror vi tycker synd om? De som begår krigsbrott? Det finns ju fler ryssar. Jag förstår inte hur du kan tänka såhär onyanserat. Tror du ryssar i allmänhet är monster som antingen begår krigsbrott eller hejar på? De har ju inte ens tillgång till information om vad som händer.Det får stå för dig. Jag känner inget medlidande efter att ha sett hur ryssar torterat, våldtagit och mördat civila, lika lite som jag känner medlidande för islamister som blivit radikaliserade att spränga sig själva på ett torg. Det är terrorism och inte ett krig Punkt.
Det är inte så enkelt att man kan välja. Visst behövs det protester och visst finns det många ryssar som är alldeles för passiva. Men det är inget enkelt val att kasta ut hela sin släkt i arbetslöshet och vanära och sig själv i fängelse i 15-25 år, eller värre, genom att vägra.Fler och större protester behövs,