Wow. Just wow.
Jag vågar påstå att vi inte sett något liknande på 77 år... och då i London.
Otroligt skickligt skrivet tal!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow. Just wow.
Jag vågar påstå att vi inte sett något liknande på 77 år... och då i London.
Ja tyvärr.Är det han som efter ett par dagar kom ut på rysk TV(?) igen och hade helt ändrat ton? Troligen efter ha haft ett "möte" med dagens KGB
Nästan identisk undersökning, denna gång av Eurobarometer - och nu endast samtliga 27 EU-länder.
Visa bifogad fil 90580
Vet du hur insamlingen av svar görs?
YouGov är väl den där man själv kan anmäla sig till med en godtycklig e-postadress och som haft en överrepresentation av främlingsfientliga åsikter vid undersökningar i Sverige? Eurobarometern känner jag inte till.
Rysk FN-diplomat lämnar i protest
Boris Bondarev, senior rådgivare vid Rysslands delegation i FN, avgår från sitt uppdrag i protest mot kriget i Ukraina, rapporterar Reuters. Detta efter 20 års tjänst.
I ett uttalande skriver han att han skäms för sitt land.
"Det aggressiva krig som Putin riktat mot Ukraina, faktiskt mot hela västvärlden, utgör inte bara ett brott mot det ukrainska folket utan också, kanske, det värsta brottet mot det ryska folket, den fetstilta bokstaven Z kryssar över allt hopp för ett välmående och fritt samhälle i vårt land."
Boris Bondarev uppger också att han flera gånger kritiserat Rysslands invasion av Ukraina internt, men att han blivit ombedd att sluta med det. Han riktar hård kritik mot den ryske utrikesministern Lavrov och det ryska utrikesdepartementet, som han menar inte längre ägnar sig åt diplomati.
"Det handlar bara om krigshets, lögner och hat. Departementet tjänar bara fåtalets intressen och bidrar därmed till ytterligare isolering och förfall. Ryssland har inte längre några allierade." skriver han.
Oscar Schau
SVT
Man blir glad när ryssar offentligt kritiserar kriget.
Eftersom det är från SVT:s löpande uppdatering, så kopierar jag in hela notisen.
Försiktigt liiiitet hopp om att ett demokratiskt Ryssland är någon gång möjligt, om det finns såna här klarsyntare personer i högre yrken trots allt.
Jag tror inte du fattar vilket land Ryssland är, hur det fungerar och vad han nu utsatt sig själv och sin familj för.Visst , det gäller att se vartåt vinden blåser eller ska jag säga att råttorna överger skeppet. Fint Boris efter ett fullständigt vettlöst krig med en enorm tragedi på alla fronter så efter tre månader så tar han et initierat beslut.
Ajdå. Näej, jag känner inte till landet.Jag tror inte du fattar vilket land Ryssland är, hur det fungerar och vad han nu utsatt sig själv och sin familj för.
Han har varit i tjänst i 20 år och under tiden har mycket vatten runnit under broarna och framförallt har mycket hänt i Ryssland. Det kan vara som du antar eller så är han precis som många andra att de försöker ändra saker internt och när de inser att det blir värre så bestämmer de sig för att de inte kan stå för organisationen längre. Jag tycker det är sorgligt att det är så lätt att anta det värsta som första läsning istället för att försöka se människor som mer komplexa varelser än god/ond individ.Ajdå. Näej, jag känner inte till landet.
Å andra sidan så är det här en person med inflytande och därmed ansvar och en karriärist. En extremt framgångsrik karriärist som känner vart vindarna blåser. Det är en person som har internationella kopplingar och att göra karriär i ett land som Ryssland är ett val han gjort. I Ryssland bör man väl vara vän med KGB och gärna medverka till att navaljny sitter inspärrad , journalister skjuts och korruptionen är extrem. utomlands behöver han dessutom försvara det. Det är ett val han gjort. Nu har han gjort ett annat val som är mer utsatt idag men möjligen mer framgångsrikt i framtiden. Ett karriärsval nu när KGB är upptagen.
Det där var den mest fantasifulla förklaringen jag har hört!Den här med 'kriget i Ukraina' är väl i princip dött härinne nuförtiden,
men jag kan inte låta bli att posta något som vi i väst har missat fullständigt;
denna anledning om varför "USA krigar mot Ryssland":
Som TV-presentatören Ruslan Ostashko nyligen rapporterade sa en av de ikoniska representanterna för det amerikanska demokratiska partiet, Hillary Clinton,
att ett utbrott av vulkanen Yellowstone förväntas, och i det här fallet kommer USA:s invånare att behöva flyttas till Europa, och mer specifikt till Ukrainas territorium.
Här försöker tydligen ukrainaren Zelenskij tillsammans med oligarkerna som inte är riktigt ukrainska städa upp detta territorium för vidarebosättning av amerikaner här. Och för detta organiseras en fullständig mobilisering av oförberedda medborgare (män och kvinnor) för deras slakt på östfronten. Om det stämmer är det väldigt läskigt. Först och främst för ukrainarna själva.
(uppsnappat och maskinöversatt från ett ryskt forum, ur en tråd där man nu på morgonen är upprörda över hur det nya NATO-artilleriet på löpande band slår ut ryska ammunitionsdepåer genom fusk)
Verkligen! De förklaringar jag hört hittills handlar mest om hur Ukraina är fullt av trafficing och människohandel och USA stöder det hela för att kunna fortsätta köpa barn...Det där var den mest fantasifulla förklaringen jag har hört!
Även om jag inte riktigt förstår logiken i att det skulle vara USAs fel att Ryssland invaderat Ukraina, så är det nog bara bra att vi blir fortsatt påminda om att det pågår ett krig inte särskilt långt bort.Den här med 'kriget i Ukraina' är väl i princip dött härinne nuförtiden,
men jag kan inte låta bli att posta något som vi i väst har missat fullständigt;
denna anledning om varför "USA krigar mot Ryssland":
Som TV-presentatören Ruslan Ostashko nyligen rapporterade sa en av de ikoniska representanterna för det amerikanska demokratiska partiet, Hillary Clinton,
att ett utbrott av vulkanen Yellowstone förväntas, och i det här fallet kommer USA:s invånare att behöva flyttas till Europa, och mer specifikt till Ukrainas territorium.
Här försöker tydligen ukrainaren Zelenskij tillsammans med oligarkerna som inte är riktigt ukrainska städa upp detta territorium för vidarebosättning av amerikaner här. Och för detta organiseras en fullständig mobilisering av oförberedda medborgare (män och kvinnor) för deras slakt på östfronten. Om det stämmer är det väldigt läskigt. Först och främst för ukrainarna själva.
(uppsnappat och maskinöversatt från ett ryskt forum, ur en tråd där man nu på morgonen är upprörda över hur det nya NATO-artilleriet på löpande band slår ut ryska ammunitionsdepåer genom fusk)
Det är det inhemska narrativet.Även om jag inte riktigt förstår logiken i att det skulle vara USAs fel att Ryssland invaderat Ukraina,
Den enda chans som finns att kriget tar slut, är att Ryssland fullständigt och ovillkorslöst förlorar all mark de tagit i Ukraina.Frågan jag ställer mig är om det finns någon chans att kriget tar slut.
Källa:*) Tidigare har det talats om att det Ryska imperiet kommer gå från Vladivostok till Lissabon.
Egentligen så går detta hand i hand med QAnon i USA.Det där var den mest fantasifulla förklaringen jag har hört!