Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skrämmande många som tror på rysk propaganda.Snubblade över den här YouGov-undersökningen om vad folket i Europas olika länder trodde orsaken till kriget i Ukraina var.
Visa bifogad fil 90535
Jag letade upp forumtråden igen, där det blev en Bulgarisk subtråd.Skrämmande många som tror på rysk propaganda.
Nästan identisk undersökning, denna gång av Eurobarometer - och nu endast samtliga 27 EU-länder.Snubblade över den här YouGov-undersökningen om vad folket i Europas olika länder trodde orsaken till kriget i Ukraina var.
Spridningen är större än jag tycker känns betryggande.Nästan identisk undersökning, denna gång av Eurobarometer - och nu endast samtliga 27 EU-länder.
Visa bifogad fil 90580
Här blev jag förvånad över Grekland och Cypern. Undrar varför de hamnar så långt ut på skalan?Nästan identisk undersökning, denna gång av Eurobarometer - och nu endast samtliga 27 EU-länder.
Visa bifogad fil 90580
Sverige har inte ens varit neutralt på pappret vi gick med i EU och knappast var vi neutrala i praktiken innan det heller.Sverige har väl alltid varit hyfsat neutrala så de borde ju lämna oss ifred hoppas jag.
Cyperns ekonomi är oligark-boostad.Här blev jag förvånad över Grekland och Cypern. Undrar varför de hamnar så långt ut på skalan?
Om man låta sina trupper flyga under radar'n på ockuperat territorium, så är det en dålig idé att låta sina soldater använda privata mobiltelefoner. På den här kartan ser vi var ryska abonnemang används i det Ukrainska mobilnätet.
(Den rödaste fläcken är skogsmark öster om Kharkiv, norr om Izium, söder om av Ukraina nyss återerövrade Staryi Salitv. Taskig sits är den icke geografiska beskrivningen.)
Visa bifogad fil 90767
Mikhail Khodaryonok har varit igång igen....och samma överste från generalstaben talade häromda'n i rysk tv, och argumenterade mot en mobilisering "för den kommer inte hjälpa Ryssland ett dugg."
Kolla på kartan de visar i öppningssekunden, förresten...
Den visar ett ryskt hållet område, som är mycket större än vad det är i verkligheten - nej, de håller inte mark dikt an till Odessa. Nej, de har inte ringat in Ukrainsk trupp i Donbass. Nej, Kharkiv's omgivning är se'n en minst vecka tillbaka helt i försvararnas händer. Nej, Ryssland har aldrig ens varit i närheten av Poltava.
Ja. Om de nu skulle åka på däng i Ukraina måste vi sträva starkt efter att plocka av dem både kärnvapen och vetorätt.Ja, det känns som att Ryssland clusterfuckat sig själva rätt bra... men vi har ju fortfarande kvar den där "bagatellen" att de har kärnvapen.
Är det han som efter ett par dagar kom ut på rysk TV(?) igen och hade helt ändrat ton? Troligen efter ha haft ett "möte" med dagens KGBMikhail Khodaryonok har varit igång igen.
Den här gången i ett 4:31 långt klipp från Ryska Kanal 1, där han som enda militär i rummet säger
"...försök inte ens med vapenskramlande med missiler mot Finland, huvudproblemet i vår militära politiska position är att Ryssland nu är i full geopolitsk isolation, där i princip hela världen är mot oss. Och det är den här situationen vi behöver komma ut ur."
Underförstått: vi måste avsluta den här militära specialoperationen.