Kreativt fiffel

Man blir gråtfärdig av sånt, men dessvärre inte så förvånad som man borde bli med tanke på vad som avslöjas.
Min helt egna slutsats är att detta är ett resultat av det flitiga kvalitetssäkrandet inom det offentliga som varit så populärt senaste åren, man är så upptagen med att visa hur bra man är så man hinner inte med att göra sitt jobb.

Det är oerhört provocerande att inget görs för att åtgärda det.

Rättsvidrigt.

Man blir gråtfärdig av sånt, men dessvärre inte så förvånad som man borde bli med tanke på vad som avslöjas.
Min helt egna slutsats är att detta är ett resultat av det flitiga kvalitetssäkrandet inom det offentliga som varit så populärt senaste åren, man är så upptagen med att visa hur bra man är så man hinner inte med att göra sitt jobb.
Det är väl tyvärr inte bara i det offentliga sådant förekommer, se på Volkswagen. Jag kan se ett par gemensamma faktorer där i alla fall. Båda är stora och hierarkiska organisationer. Dom utvärderas efter ett mätetal som man har möjlighet att fiffla med själva

Man får ju intrycket att hela polismyndigheten är rutten inifrån och ut.
Det tror jag inte; däremot finns det helt klart massor som behöver styras upp och rensas. Uppifrån och ner.

Polisen fick ju en helt ny organisation i år. Min förhoppning är att det med tiden ska ge resultat ända ut i varje tentakel. (Beklagar uttrycket @Bläckis) Men det kommer att ta tid; det sitter verkligen fel normer och tänk i väggarna. Riktigt illa är det.

ett resultat av det flitiga kvalitetssäkrandet
Kvalitetssäkring är bra. Tyvärr leder dock ibland brist på kunskap till att man mäter nåt för mätandets skull - istället för att mäta rätt saker på rätt sätt, så att man kan utvärdera och förbättra verksamheten i rätt riktning. Brist på ledarskap.

Det tror jag inte; däremot finns det helt klart massor som behöver styras upp och rensas. Uppifrån och ner.

Polisen fick ju en helt ny organisation i år. Min förhoppning är att det med tiden ska ge resultat ända ut i varje tentakel. (Beklagar uttrycket @Bläckis) Men det kommer att ta tid; det sitter verkligen fel normer och tänk i väggarna. Riktigt illa är det.

Det är katastrof och har varit så i många många år. Sorligt är att det är inte ett dugg bättre nu än när jag började där för 15 år sedan. Nästan så det är sämre. Man kan inte läka detta feltänk genom att ständigt omorganisera. Detta är den tredje större omorganisationen som jag varit med om och det har tyvärr inte blivit bättre efter dom andra två men kanske tredje gången gillt? Det är så mycket som är helt fel. Många som jobbar "längst ner" vet hur fel det är men det hjälper inte när det luktar illa högre upp.

Låt oss hoppas att det blir rätt den här gg. Måste vara så frustrerande att jobba när det fungerar så illa.

Det är väl därför alla slutar. Det är ju kris att få ihop larmoperatörer till dessa nya stor LKC (den delen av Polisen jag känner till) och ingen tror det kommer bli bra.

Det är ju helt ruttet, påminner om när arbetsförmedlingen tvingade sina handläggare omkodade de arbetslösa till att vara "i åtgärd" inför varje månadsskifte, det var ju ett oerhört rabalder om det för några år sedan, för att de skulle snygga till statistiken !
När jag var på arbetsförmedlingen för 1 1/2 år sedan sa de "ni kommer inte få jobb genom oss, det kommer ni få genom bekanta osv, men se till att vara här mycket, för arbetsförmedlingen kommer göra allt de kan för att kasta ut er, det ser nämligen dåligt ut i statistiken om ni finns med." :/

När jag var på arbetsförmedlingen för 1 1/2 år sedan sa de "ni kommer inte få jobb genom oss, det kommer ni få genom bekanta osv, men se till att vara här mycket, för arbetsförmedlingen kommer göra allt de kan för att kasta ut er, det ser nämligen dåligt ut i statistiken om ni finns med." :/
Till mig sa de att VI har minsann inga jobb att dela ut. Vi är bara A-kassans förlängda arm. Efter en liten diskussion när hon frågade vad jag ville "bli" , mordutredare sa jag.

Kvalitetssäkring är bra. Tyvärr leder dock ibland brist på kunskap till att man mäter nåt för mätandets skull - istället för att mäta rätt saker på rätt sätt, så att man kan utvärdera och förbättra verksamheten i rätt riktning. Brist på ledarskap.
Jag menar mer än bara mätandet när jag pratar om kvalitetssäkring, jag menar att all produktion av dessa mätdata tar tid, och det tillsätts inte mer personal för att fylla denna extra arbetsuppgift, det blir alltså sämre kvalitet, om än man kanske kommer åt de värsta groparna. Det verkar ha helt missats att det kostar att kvalitetssäkra. jag tycker att det är synd att det är viktigare att kvalitetssäkra än att ägna sig åt sin huvuduppgift (alltså att det tas resurser från det huvudsakliga uppdraget och läggs på att mäta kvalitet).

Låt oss hoppas att det blir rätt den här gg. Måste vara så frustrerande att jobba när det fungerar så illa.

Än så länge är det ungefär noll som blivit bättre vad jag förstår. Jag är ganska ny i myndigheten och kan inte säga så mycket om det ännu, men, det är mycket som missköts.

det är mycket som missköts.
Ja, det kommer att ta tid. När man tycker det är ok att döpa om allvarliga brott mot kvinnor som misshandel etc till "ofredande" och begrava dem i byrålådan för att fixa statistiken så behövs det krafftag; utbildning, normförändringar, styrning... inte gjort i en handvändning. Tyvärr. Men det måste göras. Jag är så tacksam för de duktiga journalister som gräver fram sånt här och sätter spotlighten på det.

Förfärligt! Man får ju intrycket att hela polismyndigheten är rutten inifrån och ut. Är så trött på att få mitt (lilla) förtroende för polisen naggat igen och igen.

Precis så känner jag också.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 574
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 712
Senast: yamyam
·
Juridik & Ekonomi I helgen kulminerade en situation som varit på upptakt ett tag, som rymmer ganska många funderingar, därav den spretiga titeln. Hur som...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
17 237
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En äldre man avled på fredagen efter en olycka med en fyrhjuling utanför Finspång i Östergötland. – Vi vet inte hur olyckan gått till...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka